Χωρίς ασφάλεια όσοι δεν περνούν ΚΤΕΟ. – Προωθείται νομοθετική ρύθμιση που θα ψηφιστεί αμέσως μετά τα Χριστούγεννα.


Στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) οδηγούνται άρον άρον πάνω από δύο εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρη τη χώρα. Σε διαφορετική περίπτωση, οι ιδιοκτήτες τους δεν θα μπορούν πλέον να τα ασφαλίζουν!

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει ήδη ετοιμάσει νομοθετική ρύθμιση- αναμένεται να ψηφιστεί αμέσως μετά τα Χριστούγεννα- η οποία προβλέπει ότι στο εξής θα απαγορεύεται η ασφάλιση των οχημάτων εκείνων, που ενώ έπρεπε να έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ, οι ιδιοκτήτες τους δεν το έχουν κάνει.

Συγκεκριμένα, οι ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να εκδώσουν πλέον ένα καινούργιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, θα ζητούν από τον ιδιοκτήτη του οχήματος το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από το ΚΤΕΟ. Υπενθυμίζεται ότι τέτοιο δελτίο πρέπει να διαθέτουν όλα τα οχήματα μετά τη συμπλήρωση τεσσάρων χρόνων από την πρώτη έκδοση της άδειας κυκλοφορίας τους. Στη συνέχεια, το δελτίο ανανεώνεται ανά διετία.

Οι μισοί δεν πηγαίνουν
Σε ολόκληρη τη χώρα κυκλοφορούν σήμερα περίπου 4,6 εκατ. οχήματα, τα οποία εμπίπτουν στις διατάξεις περί υποχρεωτικού περιοδικού τεχνικού ελέγχου από τα ΚΤΕΟ. Ωστόσο, στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας (57 δημόσια και 102 ιδιωτικά), σύμφωνα με τα στοιχεία των ίδιων των κέντρων, προσέρχεται για ελέγχους μόνο το 55%. Το υπόλοιπο 45% αποφεύγει συστηματικά τον τεχνικό έλεγχο. Την τελευταία τριετία, μόνο στους νομούς της Αττικής και της Θεσσαλονίκης υπάρχουν περίπου 1,2 εκατ. οχήματα που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, ενώ στην υπόλοιπη χώρα υπολογίζονται σε περίπου 800.000. Συγκεκριμένα, το 2006 δεν προσήλθε σε ΚΤΕΟ το 45% των υπόχρεων, το 2007 απείχε το 55%, ενώ εκτιμάται ότι το 2008 το 65% των ιδιοκτητών που θα έπρεπε να υποβάλει σε τεχνικό έλεγχο το Ι.Χ., το απέφυγε.

Χάνουν και έσοδα
Η μη προσέλευση στα ΚΤΕΟ φαίνεται ότι στοιχίζει ακριβά και στα δημόσια έσοδα, καθώς βάσει των στοιχειών των ιδιοκτητών ΚΤΕΟ, αν είχαν ελεγχθεί εμπρόθεσμα τα 1,2 εκατ. οχήματα με την τιμή του ελέγχου στα δημόσια κέντρα (40 ευρώ ανά όχημα και 9 ευρώ για την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων), το Δημόσιο θα είχε εισπράξει 13,8 εκατ. ευρώ (από ΦΠΑ, από το 10% υπέρ του υπουργείου Μεταφορών, από απολεσθέντα έσοδα αγοράς ΚΕΚ από τις νομαρχίες). Στο ποσό αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστούν επιπλέον 36 εκατ. ευρώ από φόρους κύκλου εργασιών, που δεν εισπράχθηκαν λόγω της αποχής.

Την… ΚΤΕΟ-αποφυγή, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ευνοεί και η χαλαρή στάση της Τροχαίας όσον αφορά τον τεχνικό έλεγχο. Σύμφωνα με στοιχεία της Αστυνομίας, το 2008, σε σύνολο 1.573.612 ελέγχων της Τροχαίας δόθηκαν πανελλαδικά μόλις 68.294 κλήσεις για ΚΤΕΟ, δηλαδή ποσοστό μόλις 4,35% επί του συνόλου των πραγματοποιηθέντων ελέγχων.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο της Τροχαίας για ένα όχημα που δεν έχει ελεγχθεί από ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 400 ευρώ, ενώ μόλις ο ιδιοκτήτης του το μεταφέρει για έλεγχο στο ΚΤΕΟ θα κληθεί να πληρώσει διπλάσιο πα ράβολο (40+40=80 ευρώ). Άλλες ρυθμίσεις
Στη νομοθετική ρύθμιση για τη… σύνδεση των ελέγχων των ΚΤΕΟ με την ασφάλιση των οχημάτων, προωθείται διάταξη με την οποία δίνεται παράταση στα 57 δημόσια ΚΤΕΟ να λάβουν την απαραίτητη πιστοποίηση λειτουργίας τους έως το τέλος του 2010, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στις μικρές εταιρείες οδικής βοήθειας να συνεργάζονται με έως τρεις ασφαλιστικές εταιρείες. Επίσης, ρυθμίζεται το ζήτημα της καταβολής των δεδουλευμένων για τους εργαζόμενους στις εταιρείες της πρώην Ολυμπιακής που βρίσκεται υπό εκκαθάριση.

ΔΥΟ ΕΚΑΤ. ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ Ι.Χ.

Με τη νέα ρύθμιση οδηγούνται άρον άρον στα ΚΤΕΟ 2 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν έχουν ελέγξει τα οχήματά τους.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: