Η μουσική βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι άνθρωποι θα μπορούσαν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς μουσική. Για κάποιους όμως η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους από μικρή ηλικία. Αν ανήκετε στη δεύτερη κατηγορία τα τελευταία νέα είναι ευχάριστα.

Δύο πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ της μουσικής παιδείας και ορισμένων διανοητικών ικανοτήτων. Όσοι έπαιζαν ένα μουσικό όργανο όταν ήταν ακόμη στο σχολείο, ή συμμετείχαν στη χορωδία του σχολείου ή ακόμη καλύτερα ήταν μέλη ενός ροκ συγκροτήματος, αποδεικνύεται ότι έχουν τελικά πολλά να κερδίσουν από τη σχέση τους με τη μουσική.

Η Laurel Trainor, διευθύντρια του Ινστιτούτου Μουσικής και Διανόησης, στο Πανεπιστήμιο ΜακΜάστερ του Οντάριο, και οι συνεργάτες της σκέφτηκαν να συγκρίνουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που είχαν κάνει μαθήματα μουσικής με εκείνα που δεν είχαν κάνει. Τα πρώτα έδειξαν μεγαλύτερες αντιδράσεις του εγκεφάλου σε μια σειρά ηχητικών τεστ αντίληψης.

Το συμπέρασμα της έρευνας ήταν ότι η μουσική παιδεία μπορεί να τροποποιήσει τον ακουστικό φλοιό του εγκεφάλου. Και το ερώτημα που τίθεται είναι αν μπορεί η μουσική παιδεία να επηρεάσει τον εγκέφαλο και τη γνωστική λειτουργία γενικότερα.

Ναι, λέει η Laurel Trainor. Ακόμη και ένα ή δύο χρόνια μουσικής εκπαίδευσης συμβάλλουν στη βελτίωση της μνήμης και της προσοχής, όπως προέκυψε από μετρήσεις των εγκεφαλικών αντιδράσεων σε ηλεκτρικά και μαγνητικά ερεθίσματα.

«Υποθέτουμε ως εκ τούτου ότι η μουσική παιδεία επηρεάζει την προσοχή και τη μνήμη, κάτι που μπορεί να αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση της καλύτερης μάθησης σε διάφορους τομείς», δήλωσε η Δρ. Trainor.

Σύμφωνα με την ερευνήτρια η εξήγηση είναι απλή: οι δεξιότητες που απαιτούνται για να παίξει κάποιος ένα μουσικό όργανο σε μια ορχήστρα φαίνεται να συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με την προσοχή, τη μνήμη και την ικανότητα να αναστέλλονται άλλες δραστηριότητες.

Σε μια άλλη μελέτη ο Gottfried Schlaug, ερευνητής από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ μελέτησε τις γνωστικές επιδράσεις της μουσικής παιδείας. Όπως διαπίστωσε μαζί με τους συνεργάτες του φαίνεται να υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της μουσικής κατάρτισης σε παιδική ηλικία και των ανεπτυγμένων κινητικών και ακουστικών ικανοτήτων αλλά και της μεγαλύτερης λεκτικής ικανότητας.

Μάλιστα η συσχέτιση μεταξύ της μουσικής εκπαίδευσης και της ανάπτυξης της γλώσσας βρέθηκε ότι είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή στα δυσλεκτικά παιδιά.

«Παρατηρήσαμε ότι η μουσική παρέμβαση που ενισχύει τις βασικές ακουστικές δεξιότητες των παιδιών με δυσλεξία μπορεί παράλληλα να συμβάλει στην αποκατάσταση των γλωσσικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν», σημείωσε ο Gottfried Schlaug.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: