Ι.Χ.: χιλιάδες ακυρώσεις και προσφορές μαμούθ. – 10.000 ιδιοκτήτες παλαιών Ι.Χ. πληρώνουν το αδιαχώρητο στα κέντρα ανακύκλωσης.


10.000 ιδιοκτήτες   παλαιών αυτοκινήτων ενώ είχαν μεταφέρει το Ι.Χ. τους  σε εταιρείες ανακύκλωσης, επειδή δημιουργήθηκε αδιαχώρητο δεν έχουν  κανένα επίσημο πιστοποιητικό στα χέρια τους, άρα δεν  δικαιούνται επιδότησης με βάση τα  σημερινά δεδομένα

Χιλιάδες ακυρώσεις παραγγελιών καινούργιων αυτοκινήτων έγιναν από την ώρα που ανακοινώθηκε η ακύρωση του μέτρου της απόσυρσης των γηρασμένων μοντέλων. Πολλές εισαγωγικές εταιρείες ετοιμάζουν μάλιστα ειδικές προσφορές, ώστε να μειώσουν το στοκ των αδιάθετων αυτοκινήτων και να ανταποκριθούν στις δανειακές υποχρεώσεις τους απέναντι στις τράπεζες.
Oι συγκεκριμένες προσφορές θα έχουν βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα και οι εισαγωγείς επιδιώκουν να διατηρήσουν χάρη σε αυτές την απαιτούμενη ρευστότητα και να παραμείνουν στην αγορά, πουλώντας στην ανάγκη ακόμη και με ζημιά. Πρόκειται για ενέργειες με περιορισμένο χρονικό ορίζοντα και πάντα με την προοπτική μιας ανάκαμψης της αγοράς του αυτοκινήτου στη χώρα μας. Αν δεν επαληθευτεί αυτό το σενάριο, τότε θα επιδεινωθεί περαιτέρω η κατάσταση στον συγκεκριμένο κλάδο και θα κλείσουν πολλές αντιπροσωπείες.

Πάντως τα πρώτα σημάδια από πλευράς αγοραστών δεν είναι διόλου θετικά, αφού οι ακυρώσεις παραγγελιών έχουν πάρει μορφή χιονοστιβάδας. Αφορούν κατά κύριο λόγο πελάτες οι οποίοι είχαν προγραμματίσει να αποσύρουν το παλαιό τους αυτοκίνητο και είχαν προχωρήσει παράλληλα στην παραγγελία ενός καινούργιου. Μετά τη διακοπή της απόσυρσης, προτιμούν να χάσουν στη χειρότερη περίπτωση την- συνήθως μικρή- προκαταβολή που είχαν πληρώσει, παρά να φορτωθούν με επιπρόσθετα χρέη, αφού καταργούνται πλέον τα οικονομικά κίνητρα. Αρκετοί αγοραστές είχαν σπεύσει εξάλλου να «κλείσουν» άμεσα το νέο τους αυτοκίνητο, για να προλάβουν κάποιο από τα μοντέλα τα οποία είχαν εκτελωνιστεί με το 50% του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης και να αποκομίσουν διπλό οικονομικό όφελος.

  • Μεγάλο στοκ

Καμία ανακούφιση δεν πρόκειται να νιώσει η αγορά του αυτοκινήτου από τους ιδιοκτήτες των περίπου 73.000 παλαιών οχημάτων, που πρόλαβαν το μέτρο της απόσυρσης. Υπολογίζεται ότι το 90% από αυτούς θα προχωρήσει στην αγορά ενός καινούργιου μοντέλου ή- κατά δεύτερο λόγο- ενός μεταχειρισμένου Ι.Χ. ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Οι συγκεκριμένες παραγγελίες έχουν όμως ήδη δρομολογηθεί και δεν περιλαμβάνονται σε εκείνες που έγιναν με βάση τις προβλέψεις της αγοράς για το επόμενο εξάμηνο. Οι εισαγωγείς έκαναν τους υπολογισμούς τους με βάση την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης και έτσι θα ξεπεράσουν κατά πολύ πλέον οι παραγγελίες τους την περιορισμένη ζήτηση, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μεγάλου στοκ.

  • Παράπλευρες απώλειες

Παράπλευρες απώλειες από την ακύρωση του μέτρου της απόσυρσης θα υπάρξουν και για χιλιάδες ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων, τα οποία σταθμεύουν στις γραμμές παράδοσης των κέντρων ανακύκλωσης περιμένοντας τη σειρά τους. Οι μονάδες δεν ήταν σε θέση να απορροφήσουν άμεσα τον τεράστιο όγκο των γηρασμένων αυτοκινήτων που προορίζονταν για την πρέσα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλοι χρόνοι αναμονής. Οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων, ο αριθμός των οποίων υπολογίζεται γύρω στις 10.000, δεν έχουν κανένα επίσημο πιστοποιητικό στα χέρια τους, άρα δεν δικαιούνται επιδότησης με βάση τα σημερινά δεδομένα. Υπάρχουν αρκετές εκατοντάδες αυτοκίνητα τα οποία βρίσκονταν καθ΄ οδόν προς τα κέντρα ανακύκλωσης, επειδή δεν λειτουργούν τέτοιες μονάδες στις περιφέρειές τους (π.χ. στα νησιά), όταν ανακοινώθηκε η απόφαση της κυβέρνησης για το μέτρο της απόσυρσης. Εδώ όχι μόνον θα βρεθούν εκτός… νυμφώνος οι ιδιοκτήτες τους, αλλά θα επιβαρυνθούν και με τα έξοδα μεταφοράς!

ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ

Εκατοντάδες αυτοκίνητα έρχονταν από νησιά όταν ακυρώθηκε η απόσυρση. Τώρα οι ιδιοκτήτες τους θα πληρώσουν και για την επιστροφή


«Στην Παιδεία τα χρήματα από το κόστος της απόσυρσης»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
Προκόπης Γιόγιακας

«ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ από το κόστος της απόσυρσης θα πάνε στην Παιδεία». Αυτό δήλωσε χθες η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη όταν ρωτήθηκε για τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από το «φάγωμα» της απόσυρσης.

Η απόσυρση σταμάτησε και τυπικά από χθες, με συνέπεια να ευνοηθούν και να επιδοτηθούν για την αγορά νέου αυτοκινήτου μόνο οι ιδιοκτήτες 73.000 οχημάτων, σε σύνολο 730.000 οχημάτων που προορίζονταν να αποσυρθούν, οι οποίοι πρόλαβαν να τα πάνε για ανακύκλωση. Μεγάλοι χαμένοι είναι οι ιδιοκτήτες 657.000 αυτοκινήτων, οι οποίοι είτε περίμεναν να ξεκαθαρίσει η κατάσταση είτε είχαν κλείσει ραντεβού για να τα αποσύρουν σήμερα ή τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε προχθές ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, «η απόσυρση, πέρα από το γεγονός ότι δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό όφελος, καταργείται διότι έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος- 400 εκατ. ευρώ ετησίωςκαι το έλλειμμα είναι πάρα πολύ μεγάλο».

  • Η Νέα Δημοκρατία

«Η κυβέρνηση καταργεί ένα πολύ καλά μελετημένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και με έναν “πονηρό” τρόπο βάζει χαράτσι στους κατόχους αυτοκινήτων», επισημάνεται μεταξύ των άλλων σε ανακοίνωση της Ν.Δ. «Δεν θα υπήρχε καμία επιβάρυνση στον προϋπολογισμό. Το πρόγραμμα αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσω της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων ήταν αυτοχρηματοδοτούμενο». ●Σωστό αλλά μισό θεωρούν το μέτρο απόσυρσης της… απόσυρσης των Ι.Χ. οι Οικολόγοι Πράσινοι.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: