ΝΕΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2010: ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΤΕΛΗ

ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ

Ο «πράσινος δακτύλιος» καταργείται, γιατί όπως ανέφερε η κυρία Μπιρμπίλη, η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα πρέπει να είναι ενταγμένη σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλαίσιο αλλαγής της νοοτροπίας και, ταυτόχρονα, αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου προς όφελος άλλων τρόπων μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον και την πόλη.

Εξάλλου το μέτρο αυτό είχε χρονοδιάγραμμα εφαρμογής από το 2011 για την Αθήνα και πολύ αργότερα για τις άλλες ελληνικές πόλεις. Η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας και στα κέντρα των ελληνικών πόλεων θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα (όπως τεχνικός έλεγχος, Κάρτες Καυσαερίων, ενίσχυση ρόλου μέσων μαζικής μεταφοράς, δίκτυα πεζοδρόμων ποδηλατοδρόμων, ήπιας κυκλοφορίας, αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κ.λπ.), που θα διαμορφωθεί με τη συμμετοχή του υπουργείου Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΤΕΛΗ

Τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά. Η βασική διαφορά είναι ότι με τη σημερινή τροποποίηση αφενός μεν ενδυναμώνονται τα περιβαλλοντικά κριτήρια, αφετέρου δε εισάγονται κοινωνικά κριτήρια. Κατηγοριοποίηση των Ι.Χ. οχημάτων: Ανάλογα με την τεχνολογία τους χωρίστηκαν σε 4 κλάσεις: Α. Για τα οχήματα νέας τεχνολογίας Euro 4, 5 και μεταγενέστερης (έτος 2005 και μεταγενέστερα). Β. (2000-2004). Γ. (1996-1999). Δ. (πριν το 1996) για τα παλαιότερης τεχνολογίας.

Διάρθρωση τελών κυκλοφορίας: Με την προηγούμενη πράξη Σουφλιά για τον υπολογισμό των νέων τελών κυκλοφορίας προσετέθη στα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας ένα σταθερό ποσό στις τρεις κατηγορίες Β, Γ, Δ των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, ασχέτως κυβισμού, ενώ μειώθηκαν ελαφρά τα τέλη για την κατηγορία Α.

Με τον τρόπο αυτό υπολογισμού, υπήρξαν για τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα αυξήσεις που έφθαναν στα 400%, ενώ για τα μεγάλου κυβισμού αυξήσεις της τάξης του 20%. Με τη νέα τροποποίηση, όπως ανέφεραν οι υπουργοί, αναστράφηκε η λογική υπολογισμού των νέων τελών, έτσι ώστε τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, που αντιστοιχούν στις χαμηλότερες εισοδηματικά τάξεις, να επιβαρύνονται λιγότερο και, αντίθετα, τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα να επιβαρύνονται περισσότερο.

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι στη δημοφιλέστερη και πλέον πολυάριθμη κατηγορία αυτοκινήτων μεσαίου κυβισμού η αύξηση των τελών φτάνει μέχρι και το 75%, καθώς η κυβέρνηση έκρινε σκόπιμο για προφανείς εισπρακτικούς λόγους να διατηρήσει αυτούσια τη ρύθμιση Σουφλιά. Μία ρύθμιση την οποία προεκλογικά είχε σπεύσει να κατακρίνει σφοδρά με το αιτιολογικό ότι αυτή δεν λάμβανε υπόψη τον περιβαλλοντικό παράγοντα εκπομπής ρύπων αλλά μόνο την παλαιότητα.

Ετσι και σήμερα ένα αυτοκίνητο πενταετίας 1400 κ.ε. αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί παλαιό θα επιβαρυνθεί με επιπλέον τέλος ύψους 50 ευρώ (αύξηση 25%).

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: