Απόσυρση αυτοκινήτων τέλος.

Την άμεση κατάργηση, από σήμερα, του μέτρου της απόσυρσης των ΙΧ αυτοκινήτων ανακοίνωσαν οι υπουργοί Οικονομικών και Περιβάλλοντος, κρίνοντας ότι πρόκειται για μέτρο με τεράστιο δημοσιονομικό κόστος και χωρίς οφέλη για το περιβάλλον ή την οικονομία. Όσοι έχουν ήδη αποσύρει το ΙΧ τους θα αποζημιωθούν με βάση το προηγούμενο καθεστώς.

Επίσης τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη, τα οποία πλέον ορίζονται ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό των αυτοκινήτων. Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που είναι και πιο ενεργοβόρα.

Τέλος καταργείται ο «πράσινος» δακτύλιος (που θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2011). Το θέμα θα επανεξεταστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου.

  • Κατάργηση απόσυρσης

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το μέτρο για την απόσυρση ήδη υπογράφηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την κατάργησή του, που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ αύριο.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία, καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών το εκτιμούμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ.

Όσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα ΙΧ αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά.

Αυτοί έχουν το δικαίωμα, είτε να πάρουν το ποσό των 1000 ευρώ είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Τέλη κυκλοφορίας τεσσάρων κλάσεων

Η υπουργός Περιβάλλοντος Τ.Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποιοιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη ΙΧ αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην πράξη Σουφλιά.

Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα.

Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται:

από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό μικρότερα των 301 κυβικών

από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό από 301 έως 785 κυβικά,

από 94 έως 187 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό από 786 έως 1357 κυβικά,

από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα από 1358 έως 1928 κυβικά,

από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα από 1929 έως 2357 κυβικά

από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 2357 κυβικών.

Θα επανεξεταστεί ο «πράσινος δακτύλιος»

Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε τέλος ότι καταργείται ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος σύμφωνα με τη ρύθμιση Σουφλιά θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2011.

Η κυρία Μπιρμπίλη είπε ότι το μέτρο αυτό θα επανεξεταστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα, όπως είναι ο τεχνικός έλεγχος, οι κάρτες καυσαερίων, η ενίσχυση του ρόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα δίκτυα των πεζοδρόμων, των ποδηλατοδρόμων, της ήπιας κυκλοφορίας, η αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κλπ.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: