Μετρό Αθήνας: Μελλοντική Γραμμή 5, μια πρώτη ματιά.


ΓΡΑΜΜΗ 5 Βύρωνας- Πατησίων-Άνω Λιόσια (Σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής). Είναι μια γραμμή η οποία ξεκινά απο τα Ανατολικά Προάστια κάπου εκεί στην Νέα Ελβετία. Περνά απο Παγκράτι και Ιλίσια και προχωρά στο Σύνταγμα σε κοινή πορεία με τη Γραμμή 2 μέχρι την Ομόνοια. Εκεί ακολουθεί κοινή πορεία με τη Γραμμή 1 μέχρι τη Βικτώρια και συνεχίζει επι της Πατησίων μέχρι που συναντά τη Γραμμή 1 στο σταθμό Άνω Πατήσια. Απο εκεί συνεχίζει ελαφρώς κεκλιμένη πορεία μεχρι την Αττική Οδό και το σταθμό του Προαστιακού Μεταμόφωση. Απο κεί συνεχίζει ΒορειοΑνατολικά σε μια πορεία 4-5 χλμ περνώντας απο Αχαρνές, Ζοφριά,για να καταλήξει στα Άνω Λιόσια.
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η γραμμή με έχει προβληματίσει αρκετά σχετικά με την αναγκαιότητα της άλλα και την άμεση ως φαίνεται προτεραιότητα που της δίνεται για την αμέσως επόμενη γραμμή μετά την 4. Σίγουρα το τμήμα μέχρι την Αττική Οδό διέρχεται απο πυκνοκατοικημένες περιοχές αλλά η χάραξη μου μοιάζει διφορούμενη και πρόχειρη. Ισως με τις κατάλληλες αλλάγες και τροποποιήσεις να γίνει μια πραγματικά χρήσιμη Γραμμή χωρίς να ακολουθεί πορείες άλλων γραμμών για αρκετά χιλιόμετρα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Ανατολικό της τέρμα θα μπορούσε να έλθει νοτιότερα τουλάχιστον μέχρι την Ηλιούπολη. Για το τμήμα μετά την Αττική Οδό θεωρώ πως αν τελικά παραμείνει θα πρέπει να γίνει σαν μια απο τις τελευταίες επεκτάσεις του δικτύου Μετρό της Αθήνας. Η Γραμμή αυτή έχει ανταποκρίσεις με όλες τις Γραμμές. Σύμφωνα με μια πρώτη ματιά οι απαραίτητοι σταθμοί ανέρχονται σε 21 με αραίωση των Σταθμών στο Βόρειο Άκρο. Θεώρησα απαραίτητη μια μικρή αλλαγή στη χάραξη στην Ανατολική πλευρά προκειμένου να συναντηθεί με τη Γραμμή 7 αλλά και στο κέντρο προκειμένου να έχει άλλη χάραξη από την σημερινή. Οι πιθανότερες τοποθεσίες και ονομασίες των σταθμών είναι οι παρακάτω:
1.ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, 2.ΦΥΛΗ, 3.ΣΚΑ (ανταπόκριση με τον Προαστιακό), 4.ΜΕΝΙΔΙ, 5.ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (ανταπόκριση με Προαστιακό), 6.ΑΛΣΟΣ, 7.ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, 8.ΔΕΚΕΛΕΙΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4), 9.ΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ, 10.ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1) , 11.Λ. ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ, 12.ΑΓΙΟΥ ΜΕΛΕΤΙΟΥ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 13.ΠΑΤΗΣΙΩΝ, 14.ΒΙΚΤΩΡΙΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1), 15.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4), 16.ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 6), 17.ΣΥΝΤΑΓΜΑ (ανταπόκριση με τις Γραμμές 2,3), 18.ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, 19.ΦΙΛΟΛΑΟΥ(ανταπόκριση με τη Γραμμή 7), 20.ΒΥΡΩΝΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 21.ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ

  • Προτεινόμενες κατασκευές:

Πρώτο τμήμα: Αγίου Μελετίου- Παναθηναικό Στάδιο 7 σταθμοί
Δεύτερο τμήμα: Παναθηναικό Στάδιο- Νέα Ελβετία 3 σταθμοί
Τρίτο τμήμα:Μεταμόρφωση – Αγίου Μελετίου 7 σταθμοί
Τέταρτο τμήμα: Ανω Λιόσια- Μεταμόρφωση 4 σταθμοί
Οι παραπάνω ονομασίες είναι υποθετικές και προέρχονται απο τη δική μου οπτική ματιά. Επίσης το ίδιο συμβαίνει με τις προτεινόμενες σειρές κατασκευής της Γραμμής 5. Σίγουρα μέχρι την τελική της μορφή θα υπάρξουν πολλές αλλαγές. Νομίζω πως είναι αρκετά επικοδομητικό να φτάσουμε σε αυτό το στάδιο σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες που θα υπάρξουν σε αυτη την Γραμμή που εξακολουθεί να μου φαίνεται σχετικά παράδοξη αφού ακολουθεί τη φιλοσοφία της Γραμμής 4 δηλαδή την εξυπηρέτηση της μισής πόλης απο άκρο σε άκρο…
*Η εικόνα έγινε απο τον φίλο αναγνώστη Κώστα Γεροντή ο οποίος είναι υπεύθυνος και για τον «καλλιτεχνικό σχεδιασμό» του τίτλου.

ΠΗΓΗ: ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: