Καλύτερη του αναμενόμενου η τουριστική κίνηση για το διάστημα (Ιανουάριος-Αύγουστος 2009).

Η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα ήταν το καλοκαίρι του 2009 καλύτερη από την αναμενόμενη, αλλά για το 2010 διαφαίνεται επιδείνωση σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των τουριστικών πακέτων που γνωστοποιούνται σε έρευνα της GfK Retail and Technology.

Παρατηρώντας την φετινή τουριστική περίοδο που ολοκληρώνεται (Ιανουάριος-Αύγουστος 2009), η Ελλάδα κατέλαβε την τέταρτη θέση στους κορυφαίους προορισμούς για τους Βρετανούς καταγράφοντας πτώση της τάξης του 20%, με τη Ζάκυνθο και την Κρήτη να σημειώνουν τις σημαντικότερη μείωση στις προτιμήσεις τους. Αντίθετα για την Ρωσία, η Κρήτη συγκέντρωσε το 40,7% των πακέτων συνολικά. Για την Γερμανία, την δεύτερη σπουδαιότερη αγορά προσέλκυσης τουριστών, η Ελλάδα σημείωσε μικρότερη πτώση στο 4,4%. Τέλος το 13% των Ιταλών προτίμησαν την Ελλάδα σαν τον προορισμό για τις διακοπές τους.

Σημαντικά σημεία που προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων και που θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη στον σχεδιασμό του τουριστικού μας προϊόντος είναι:

· Χώρες όπως η Τουρκία, η Τυνησία και η Αίγυπτος προσφέρουν πλέον το ίδιο τουριστικό προϊόν σε ελκυστικότερες τιμές, που έχει ιδιαίτερη σημασία στη παρούσα οικονομική συγκυρία.

· Η δυνατότητα «ξεκάθαρης» χρέωσης εκ των προτέρων, γεγονός που βοηθάει στο καλύτερο προγραμματισμό του οικογενειακού προϋπολογισμού έχει επίσης μεγάλη αξία την περίοδο αυτή. Είναι χαρακτηριστική η άνοδος της Τουρκίας λόγω προσφορών στα πακέτα “all inclusive”, ενώ η Ελλάδα είχε σημαντικές απώλειες στις αφίξεις οικογενειών.

· Το σταθερό πολιτικό κλίμα και το αίσθημα ασφάλειας στη χώρα προορισμού είναι σημαντικοί παράγοντες επιλογής χώρας διακοπών. Η Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2008, εξ αιτίας των γνωστών επεισοδίων δέχτηκε μείωση κρατήσεων από τη Γερμανία κατά 19% και τον Ιανουάριο του 2009 κατά 13%. Αυτοί είναι και οι σημαντικότεροι μήνες κρατήσεων στη Γερμανία.

· Οι ανταγωνιστές μας στη Μεσόγειο όπως π.χ. η Ιταλία αλλάζουν το τουριστικό τους προϊόν προς είδη που προσελκύουν ειδικά τμήματα τουριστών με υψηλότερα εισοδήματα και «εξειδικευμένες τουριστικές ανάγκες» όπως π.χ. οινικός τουρισμός.

· Για την Αγγλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία η μεγαλύτερη κινητικότητα στις κρατήσεις παρατηρείται το τρίμηνο Δεκέμβριος – Φεβρουάριος ενώ για την Γαλλική αγορά η κορύφωση μετατοπίζεται στο τρίμηνο Φεβρουάριος – Απρίλιος. Σημαντική σημασία αποκτούν πλέον και οι κρατήσεις «της τελευταίας στιγμής», παράγοντας που βοήθησε την Ελλάδα ιδαίτερα το καλοκαίρι που πέρασε.

kathimerini.gr

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: