ΦΘΙΩΤΙΔΑ – Υποδομές του μέλλοντος: Διπλή ζεύξη Μαλλιακού. Μια μεγάλη ιδέα.



Τα έργα και ιδιαίτερα τα μεγαλόπνοα είναι αυτά που μας ενθουσιάζουν περισσότερο. ΄Ενα έργο το οποίο στο παρελθόν με διαφορετική μορφή έφτασε στο παρά πέντε. Μια νέα πρόταση που έρχεται. Ο φίλος επισκέπτης Γιώργος Κανέλλης μου έστειλε μια δημοσίευση που βρήκε και είναι εξαιρετική. Είναι η παρακάτω:
«Η διπλή ζεύξη του Μαλιακού ξεκινά ανάμεσα στον Αγιο Κωνσταντίνο και τα Καμένα Βούρλα, στην θέση Ασπρονέρι και περνά με γεφύρωση στο ακρωτήρι «Λιχάδα» της Βόρειας Εύβοιας. Στη συνέχεια πορεύεται με συμβατική οδοποιία στη χερσαία ζώνη, στο Βόρειο άκρο της Εύβοιας, και καταλήγει στο ακρωτήρι «Βασιλίνα»απ’ όπου με γεφύρωση περνά το δίαυλο Ωρεών και καταλήγει στο ακρωτήρι «Τάπια», κοντά στα διόδια της Πελασγίας. Συντομεύει τη διαδρομή για Αθήνα κατά 70 χλμ και δίνει χερσαία επικοινωνία στην Εύβοια με την Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία.
Κόστος
Είναι γεγονός ότι οι εκτιμήσεις των εισηγητών όσον αφορά το κόστος υλοποίησης του έργου κυμαίνονται από 600-1000 εκ. ευρώ. Τονίστηκε απ’ όλους πως ο προσδιορισμός του κόστους θα εκτιμηθεί εφόσον προηγηθούν γεωλογικές έρευνες, γίνουν ερευνητικές γεωτρήσεις και ειδικές μελέτες οι οποίες είναι εντελώς απαραίτητες. Επιπλέον τονίστηκε ότι το κόστος του έργου δεν πρέπει να κριθεί στα στενά πλαίσια αυτού καθ’ αυτού του έργου, αλλά από τα αναπτυξιακά οφέλη τα οποία θα προκύψουν για τον ευρύτερο ελλαδικό χώρο. (Υπόψη ότι το κόστος ολοκλήρωσης της ζεύξης Ρίου Αντιρρίου έφτασε στο ποσό των 750 εκ. ευρώ).
Απόσβεση έργου
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, το έργο μπορεί να αποσβεστεί σε 15 χρόνια, μόνο από την εξοικονόμηση καυσίμων.»
ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ
Το έργο ζεύξης του Μαλιακού άνθισε την δεκαετία του 1990 και στα τέλη της δεκαετίας ήταν ήδη ένα ώριμο έργο προκειμένου να προκηρυχθεί ώς έργο (ίσως παραχώρησης) προκειμένου να συντομευτεί η απόσταση κατά 70χλμ ξεκινώντας απο τα Σκάρφεια Φθιώτιδος και φτάνοντας στις Ράχες Μαλιακού με την μορφή υποθαλάσσιας αρτηρίας. Αλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι το τμήμα αυτό έμεινε τελευταίο στην αναβάθμιση του σε αυτοκινητόδρομος με δεδομένο την υπάρξη της ζεύξης του Μαλιακού.
Το έργο ήταν οικονομικά και τεχνικά ίσου μεγέθους με αυτό της γέφυρας Ρίου -Αντιρίου αλλάσκόνταψε πάνω στις αντιδράσεις κυρίως των πολιτών και πολιτικών της Λαμίας οι οποίοι υποστήριζαν ότι η Λαμία θα απομονωθεί απο αυτό το έργο. Με σφοδρές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες ακόμα και απειλές ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε πίσω κυρήσσοντας την άδοξη λήξη. Αυτό απογοήτευσε τους φορείς και πολίτες πάνω απο την Φθιώτιδα.
Για μένα τέτοιου είδους προτάσεις είναι όχι μόνο εξαιρετικές αλλά και ελπίδα για μεγάλα έργα του μέλλοντος. Με την πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος θα συντομευτεί η απόσταση Αθήνας -Θεσσαλονίκης κατά 70χλμ και τη χρονοαπόσταση κατά 50 λεπτά περίπου. Φυσικά με την παραχώρηση των Εθνικών Οδών είναι εξαιρετική δύσκολο να «περπατήσει» καθώς θα συγκρούονται οικονομικά μεταξύ τους.
Ισως λοιπόν στο μέλλον να υπάρξουν άνθρωποι που θα τολμήσουν ένα τέτοιο έργο που πραγματικά θα είναι ένα μεγάλο κόσμημα για τη χώρα και ένα καταπληκτικό κατασκευαστικό επίτευγμα.
* Το έργο αυτό δεν υπόκειται σε άμεση μελλοντική χρήση αλλά είναι μια εξαιρετική πρόταση. Μπορεί να μην γίνει ποτέ. Αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν ονειρευόμαστε τέτοιου είδους έργα. Αλλωστε το λέει και ο πρόλογος αυτού του ιστολογίου «Εδώ θα βρείτε αναρτήσεις που αφορούν τα έργα υποδομών που είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα, αυτά που σχεδιάζονται αλλά ακόμα και αυτά .. που ονειρευόμαστε»

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: