Nέα Οδός: Τα διόδια αλλάζουν και μετράνε… χιλιομετρικά. – Απο την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009 το σύστημα χρέωσης αλλάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα απο την Κ/Ξ Νέα Οδός.


Τελείωσαν τα ψέμματα αγαπητοί μου. Απο την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009 το σύστημα χρέωσης αλλάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα απο την Κ/Ξ Νέα Οδός. Το νέο σύστημα χιλιομετροχρέωσης εγκαινιάζεται με στόχο να είναι πιο δίκαιο. Βέβαια θα είναι και πολύ πιο τσιμπημένο. Το κόστος μετάβασης απο την Αθήνα – Λαμία – Αθήνα αυξάνεται κατά 50% απο 8,20 Ευρώ σε 12,50 Ευρώ (αύξηση περίπου 50%).
Η ανακοίνωση της Νέας Οδού μας λέει ότι, το νέο σύστημα είναι σαφώς δικαιότερο του υφιστάμενου, καθώς εισάγει την πληρωμή διοδίων ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο χρήστης. Ολα καλά αλλά γιατί απο τώρα εισάγεται η τελική χρέωση;
Γιατι πολύ απλά το τμήμα το δρόμου είναι ολοκληρωμένος κλειστός αυτοκινητόδρομος. Αυτό κιόλας δικαιολογεί και τον ζήλο ολοκλήρωσης των εργασιών σύμφωνα με την αποκλειστική προθεσμία που είχε η εταιρεία.
Πέραν των αυξήσεων θα συμφωνήσω ότι πρόκειται για πιο δίκαιο σύστημα αφού θα πληρώνουμε ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση. Στη συνέχεια όλες οι Κ/Ξ θα πράξουν το ίδιο και ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα κοστίζει περίπου 20 Ευρώ.
Το νέο σύστημα διοδίων (νέα τέλη και νέοι σταθμοί, μετωπικοί και πλευρικοί) τίθεται σε λειτουργία σε εφαρμογή των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης του ανωτέρω έργου, η οποία κυρώθηκε με τον Νόμο 3555/2007 και προβλέπει την εφαρμογή του νέου συστήματος μετά την 18η Αυγούστου 2009, μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητοι τεχνικοί έλεγχοι και οι δοκιμές.
Αυτοί που ευεργετούνται απο το νέο σύστημα είναι οι οδηγοί απο και πρός Ευβοια μέσω Χαλκίδας αφού η διαδρομή θα κοστίζει μέτ` επιστροφής 3,70 απο 5,50 Ευρώ.
Ανακοινώθηκε επίσης η τιμολογιακή πολιτική που θα περιλαμβάνει εκπτώσεις στους συχνούς χρήστες, ηλεκτρονικά διόδια
Με το νεό σύστημα θα έχουμε 3 ζώνες πλήρωμης:
– Α/Κ Μεταμόρφωσης – Α/Κ Σχηματαρίου (Σύνολο 51km)
– Α/Κ Σχηματαρίου – Α/Κ Μαρτίνου (Σύνολο 61,7km)
– Α/Κ Μαρτίνου – Πέρας Ε.Π. (Σύνολο 59,8km)
Οι σταθμοί διοδίων που θα λειτουργούν σε αυτό το τμήμα είναι οι:
– Αφιδνών
– Θηβών
– Τραγάνας
και τα πλευρικά διόδια (εισόδου-εξόδου) σε:
– Καπανδριτίου
– Μαλακάσας
– Οινοφύτων
– Θήβας
– Τραγάνας
Σε κάθε μετωπικό σταθμό θα χρεώνεται σε κάθε κατεύθυνση μόνο το μήκος της ζώνης του. Στους πλευρικούς σταθμούς εξόδου θα χρεώνεται μόνο το μήκος που διανύθηκε από την αρχή της ζώνης τους. Στους πλευρικούς σταθμούς εισόδου θα χρεώνεται μόνο το μήκος που θα διανυθεί μέχρι το τέλος της ζώνης τους.
Και βέβαια το σύστημα ξεκινά απο το τμήμα αυτό με τη μεγαλύτερη διέλευση αυτοκινητών ανά μέρα (Σταθμός Αφιδνών καθημερινά 70.000 διελεύσεις) αφού θα κληθεί να πληρώσει και το υπόλοιπο τμήμα της Κ/Ξ που δεν είναι άλλο απο την Ιόνια Οδό που θα χρηματοδοτηθεί κατά μεγάλο ποσοστό απο αυτό το κομμάτι. Οπως έχω ξαναπεί οι μελέτες δείχνουν ότι η συχνότητα στην Ιόνια Οδό σε πλήρη λειτουργία θα είναι ζημιογόνα. Αυτός ήταν και ο λόγος που δόθηκε και το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια στην Κ/Ξ που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό.
Αυτά φίλοι μου είναι μόνο η αρχή. Δυστυχώς η μετεξέλιξη των Ελληνικών Εθνικών Οδών σε αυτοκινητόδρομους θα πληρωθεί κατα μεγάλο ποσοστό απο εμάς. Οι επόμενοι που θα καλεστούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη είναι οι οδηγοί της Εγνατίας καθώς καλά είχαν γλυτώσει όλα αυτά τα χρόνια.
Αλί αν δεν έχεις χρήματα..

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: