«Ήθελα να είμαι σταρ και πλούσιος» – Η άνοδος και η πτώση του «δικτάτορα» της ομάδας Φόρμουλα 1 της Renault. – Ο Φλάβιο Μπριατόρε ζήτησε από τον οδηγό τού ενός από τα δύο αγωνιστικά να πέσει στον τοίχο ώστε να δημιουργήσει χάος στην κούρσα και να κερδίσει ο δεύτερος. Το σκάνδαλο που ξέσπασε τού κόστισε περισσότερα από όσα νόμιζε.

Το αυτοκίνητο του Νέλσον Πικέ μετά το ατύχημα στη  Σιγκαπούρη που, όπως αποδείχθηκε, ήταν εσκεμμένο. Δεξιά, ο Φλάβιο Μπριατόρε με τη σύζυγό του Ελιζαμπέτα Γκριγκοράτσι πριν από λίγες ημέρες στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Τι είδους άνθρωπος ζητάει από έναν οδηγό της Φόρμουλα 1 να ρίξει επίτηδες στον τοίχο το μονοθέσιό του κατά τη διάρκεια μιας κούρσας; Ποιος θα έθετε σε κίνδυνο ζωές για να κερδίσει; Ο Φλάβιο Μπριατόρε, ο οποίος άρχισε από τα χαμηλά για να φθάσει επικεφαλής της ομάδας της Renault (και στην αγκαλιά πολλών τοπ μόντελ), θα καταφέρει άραγε να ανακάμψει;

Λίγες ώρες προτού αρχίσει το Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1, πέρυσι στη Σιγκαπούρη, ο οδηγός αγώνων Νέλσον Πικέ τζούνιορ κλήθηκε στο γραφείο του αφεντικού του, του πολυεκατομμυριούχου Φλάβιο Μπριατόρε, φημισμένου για το ηφαιστειώδες ταμπεραμέντο του. «Ήμουν πολύ φορτισμένος συναισθηματικά», είπε αργότερα ο Πικέ. Οι πρόσφατες επιδόσεις του ήταν φτωχές και ανησυχούσε πως ο Μπριατόρε, ο οποίος διοικούσε την ομάδα Φόρμουλα 1 της Renault σαν δικτάτορας, δεν θα ανανέωνε το συμβόλαιό του. Στο γραφείο, δίπλα στον Μπριατόρε, βρισκόταν ο Πατ Σίμοντς, ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας. «Ο Σίμοντς, παρουσία του Μπριατόρε, μου ζήτησε να ρίξω το αυτοκίνητό μου στον τοίχο και να δημιουργήσω ζήτημα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων για να βοηθήσω την ομάδα», κατέθεσε αργότερα ενόρκως ο Πικέ.

Καθώς τα αυτοκίνητα ορμούσαν στην πίστα, ο Πικέ ετοιμάστηκε. Στον 13ο γύρο, καθώς έβγαινε από την αργή στροφή 17, έδωσε πολύ γκάζι, πολύ περισσότερο απ΄ ό,τι συνήθως. Οι πίσω τροχοί γλίστρησαν και, με ταχύτητα περίπου 110 χλμ. την ώρα, το αυτοκίνητο άρχισε να σπινάρει. Κανονικά θα έπρεπε να πάρει το πόδι του από το γκάζι και να ανακτήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Αντίθετα, το πάτησε στο τέρμα. Το αυτοκίνητο έπεσε στον τοίχο.

Το σχέδιο λειτούργησε τέλεια. Καθώς ένα αυτοκίνητο ασφαλείας ερχόταν για να ελέγξει την κούρσα όσο απομακρύνονταν τα συντρίμμια, οι στρατηγικές των άλλων ομάδων είχαν γίνει άνω- κάτω – όχι όμως και της Renault. Τα καύσιμα του Αλόνσο και η στάση του στα πιτ είχαν σχεδιαστεί με βάση αυτό ακριβώς το σενάριο. Έχοντας ξεκινήσει από τη 15η θέση, το μονοθέσιό του βρυχήθηκε και όρμησε για τη νίκη.

Τότε λίγοι είχαν θέσει ερωτήματα για την πρόσκρουση. Όμως την προπερασμένη εβδομάδα η Renault κατηγορήθηκε για την πιο σκανδαλώδη απάτη που έχει γίνει ποτέ γνωστή στη Φόρμουλα 1. Καθώς η κατακραυγή μεγάλωνε, ο Μπριατόρε παραιτήθηκε από την αρχηγία της ομάδας. Αισθανόταν, είπε, «ηθικά υπεύθυνος».

Γιος δύο δασκάλων από τη μικρή πόλη Βερτσουόλο στις Ιταλικές Άλπεις, ο Μπριατόρε μεγάλωσε λαχταρώντας να γίνει πλούσιος. «Ο μισθός του δασκάλου δεν ήταν καλός, τα χρήματα ήταν πάντα περιορισμένα. Κάθε φορά που ο πατέρας μού αγόραζε ένα ζευγάρι παπούτσια, ήταν πάντα δύο νούμερα μεγαλύτερο για να διαρκέσει περισσότερο», είχε θυμηθεί κάποτε. «Μισούσα αυτή την κατάσταση. Τη μισούσα πραγματικά. Ήθελα να είμαι πλούσιος. Ήθελα να είμαι ο σταρ».

Άρχισε από εκπαιδευτής του σκι, έγινε διευθυντής εστιατορίου και αργότερα περιοδεύων πωλητής ασφαλειών. Ένα πρωινό του 1979, ο πρώτος συνεταίρος του σκοτώθηκε μέσα στο αυτοκίνητό του από έκρηξη βόμβας. Ο φόνος ουδέποτε εξιχνιάσθηκε, όμως μερικοί επισήμαναν ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης της εταιρείας ήταν ένας Σικελός χρηματιστής που ξέπλενε χρήματα από ναρκωτικά για τη μαφιόζικη οικογένεια Γκαμπίνο. Η εταιρεία χρεοκόπησε και ο Μπριατόρε καταδικάσθηκε σε φυλάκιση τεσσεράμισι ετών για απατηλή χρεοκοπία. Έφυγε για τις Παρθένες Νήσους και επέστρεψε, αφού του χορηγήθηκε αμνηστία. Επανεμφανίστηκε στο Μιλάνο και η ζωή του ξανάρχισε όταν ο φίλος του Λουτσιάνο Μπένετον, ιδρυτής της εταιρείας νεωτερισμών Βenetton, τον στρατολόγησε για να στήσει το παράρτημα της Βenetton στην Αμερική.


Λέσχη για δισεκατομμυριούχους

Το 1988 ο Μπριατόρε έκανε την πρώτη επίσκεψή του σ΄ ένα Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1, στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας, όπου συμμετείχε η ομάδα της Βenetton. Ενθουσιάστηκε και ανέλαβε τη διοίκηση της ομάδας. Αφού προσέλαβε έναν νεαρό οδηγό ονόματι Μίχαελ Σούμαχερ, άρχισε να κερδίζει- και τα πλούτη, τα γιοτ, οι σαμπάνιες και οι γυναίκες άρχισαν να ρέουν.

Έβγαινε με τη Ναόμι Κάμπελ, τη Χάιντι Κλουμ, την Εύα Χερτζίκοβα και άλλα σούπερ μόντελ. Αγόρασε ένα εστιατόριο στο Μέιφερ, ένα κλαμπ διακοπών στην Τοσκάνη, ένα σπα στην Κένυα (το οποίο νοίκιασε κάποτε ολόκληρο ο Μπόνο για τον ίδιο και τους φίλους του) και το γιοτ «Force Βlue», με 12 σουίτες και χαμάμ.

Οι κοσμικοί συνέρρεαν στη Λέσχη για Δισεκατομμυριούχους που ίδρυσε στη Σμαραγδένια Ακτή της Σαρδηνίας, όπου προσφέρονταν φιάλες σαμπάνιας των έξι λίτρων έναντι 40.000 ευρώ, ενώ το φθηνότερο νερό κόστιζε 50 ευρώ το μπουκάλι. Στη λέσχη του Μπριατόρε σύχναζαν Ρώσοι ολιγάρχες, ο Ιταλός πρωθυπουργός Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο πρώην πρωθυπουργός της Ισπανίας Χοσέ Μαρία Αθνάρ, το σούπερ μόντελ Κέιτ Μος, ο δισεκατομμυριούχος της χαλυβουργίας Λακσμί Μιτάλ, οι ηθοποιοί Ντένζελ Ουάσινγκτον και Μπρους Γουίλις. Πρόσφατα ο Μπριατόρε ανέλαβε την ποδοσφαιρική ομάδα του Λονδίνου QΡR, σε συνεργασία με τον μεγιστάνα της Φόρμουλα 1 Μπέρνι Έκλεστον. Ο Μιτάλ συμμετείχε επίσης στο εγχείρημα.

Όμως στις πίστες ο Μπριατόρε δεν τα πήγαινε τόσο καλά και το 2008 βρέθηκε σε δύσκολη θέση. Όταν ήρθε η εποχή για το Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, η Renault δεν είχε κερδίσει ούτε μία κούρσα και για το πρωτάθλημα της χρονιάς εκείνης απέμεναν μόνον τέσσερις αγώνες. Έτσι εξύφανε τη συνωμοσία.

Μέχρι να αρχίσει η έρευνα για το σκάνδαλο, ο Αλόνσο είχε πετύχει κι άλλα καλά αποτελέσματα και είχε τερματίσει 5ος στο πρωτάθλημα με δύο νίκες, στη Σιγκαπούρη και την Ιαπωνία.

Όμως ο Μπριατόρε απέλυσε τον Πικέ, ο οποίος αποφάσισε να ανοίξει το στόμα του για το σκηνοθετημένο ατύχημα. Ο Μπριατόρε απείλησε με μήνυση και ισχυρίστηκε ότι ήταν όλα ανοησίες. Όμως καθώς τα στοιχεία γίνονταν όλο και περισσότερα, αποφάσισε να παραιτηθεί.

Οι ποινές που επιβλήθηκαν

Μέσω του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που συνεδρίασε την περασμένη Δευτέρα, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FΙΑ) επέβαλε τις παρακάτω ποινές:

Φλάβιο Μπριατόρε
Διεγράφη από τη FΙΑ και αποκλείστηκε ισοβίως από οποιαδήποτε μηχανοκίνητη δραστηριότητα. Δεν θα του επιτρέπεται η πρόσβαση σε χώρους που βρίσκονται υπό τη δικαιοδοσία της FΙΑ. Δεν θα ανανεώνεται η άδεια όσων οδηγών συνεργάζονται μαζί του.

Πατ Σίμοντς
Του επιβλήθηκε πενταετής αποκλεισμός από οποιαδήποτε δραστηριότητα της FΙΑ.

Θεωρήθηκε ότι «έπεσε στα μαλακά».

Ομάδα της Renault
Επιβλήθηκε ποινή διετούς αποκλεισμού από τη Φόρμουλα 1, αλλά με αναστολή ώς το 2011. Αυτή την εβδομάδα η ομάδα ανακοίνωσε πως θα παραμείνει στη Φόρμουλα 1 παρά το σκάνδαλο.

Νέλσον Πικέ τζούνιορ
Απαλλάχθηκε επειδή του δόθηκε ασυλία σε αντάλλαγμα για τις πληροφορίες που κατέθεσε. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού διευκρίνισε επίσης ότι ο Φερνάντο Αλόνσο δεν είχε καμία ανάμειξη στο περιστατικό.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: