ΥΠΟΔΟΜΕΣ – Προαστιακός Θεσσαλονίκης: πάει παντου;

Ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης είναι ουσιαστικά μια εναλλακτική διαδρομή προς και απο τη Λάρισα στις ράγες του ΟΣΕ. Μόνο. Ονομάστηκε Προαστιακός χωρίς κάποια έστω αυτονομία σε γραμμές. Κατά καιρούς έχουν ανακοινωθεί σχέδια για πολλές γραμμές και επεκτάσεις και μετά τίποτα. Πριν μερικές μέρες ξαναείχαμε υποσχέσεις για νέες γραμμές. Ποιες;
Επέκταση του Προαστιακού προς Εδεσσα και Κιλκίς και μάλιστα εντός του επόμενου εξαμήνου.
Στη συνέχεια εξαγγέλθηκε και πάλι η μεγάλη επιθυμία των Θεσσαλονικέων, Μια νέα γραμμή που να συνδέει την πόλη με τα Μουδανιά Χαλκιδικής και σύνδεση με Αεροδρόμιο και Επανωμη. Συμφωνώ απόλυτα με την επέκταση προς Χαλκιδική καθώς ειδικά τους θερινούς μήνες κυριολεκτικά μετακομίζει η πόλη εκεί τα Σαββατοκύριακα. Το Αεροδρόμιο όμως ειδικά με την επέκταση προς Μίκρα απέχει μόλις 3χλμ. Για ποιο λόγο να πάει και το τρένο; Για να συνδεθει η Χαλκιδική με το Αεροδρόμιο Μακεδονία; Φαντάζομαι ότι η σιδηροδρομική γραμμή προκειμένουν να είναι πιο οικονομική θα κινηθεί βορεια περιμετρικά της πόλης προς Επανωμή και Μουδανία γιατί να κάνει παράκαμψη στο Αεροδρόμιο;
Εν πάσει περιπτώσει όμως αν είναι να γίνει ας γίνει διότι απο λόγια σιδηροδρομικά ειδικά έχουμε χορτάσει. Γιατί και για το Μετρό λέγεται πόσο εύκολη γίνεται η υπόθεση έλευσης του στο Αεροδρόμιο. Ας παρθεί λοιπόν η απόφαση. Ο ένας ή ο άλλος; Κανένας; Και οι δύο;
Τώρα όσον αφορά τη Σιδηροδρομική Εγνατία έχω την αίσθηση ότι για να γίνει πραγματικότητα θα περάσουν δεκαετίες συζητήσεων αντιπαραθέσεων και όλα τα σχετικά. Τη στιγμή που δεν έγινε με την αφορμή κατασκευής της Εγνατίας στο ενδιάμεσο τώρα …πέρασε το τρένο. Αντε να ξανακοπεί η Πίνδος για να φτάσει το τρένο απο την Κοζάνη που είναι το δυτικότερο άκρο με Σιδηρόδρομο στα Γιάννενα και την Ηγουμενίτσα. Η Μακεδονία και η Θράκη ήδη διαθέτουν ένα ικανοποιητικό δίκτυο υπεραστικού Σιδηροδρόμου. Ουσιαστικά λείπει το τμήμα Βέροια- Κοζάνη- Γιάννενα-Ηγουμενίτσα και κλάδος Κοζάνη- Καλαμπάκα για να υπάρχει μεγάλη δικτύωση. Αυτό το σχέδιο θα πάρει 20-25 χρονια για να γίνει απο τη στιγμή που θα ξεκινήσει. Νομίζω ότι ούτε σε φάση επίσημων μελετών δεν είμαστε. Μιλάμε για εντελώς φουτουριστικό σχέδιο.

  • ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΘΡΑΚΗΣ

Δεν ξέρω αν είναι πυροτέχνημα προεκλογικό πάντως προσωπικά εγώ συμφωνώ τα γεωγραφικά διαμερίσματα να έχουν τοπική σύνδεση μεταξύ τους. Ουσιαστικά δεν λέγεται Προαστιακός αφου η κάθε πόλη είναι αυτόνομη εμπορικά αλλά είναι μια πολύ καλη ιδέα να υπάρχουν τοπικά «διαμερισματικά» δρομολοόγια που θα ενωνουν τις πόλεις της Θράκης, της Θεσσαλίας και της Πελοπονήσσου. Και για να είμαστε ειλικρινείς πως επιτυγχάνεται; με την ανακατανομή των δρομολογίων και την εξοικονόμηση τρένων και ωρών αλλά αν έτσι η οικονομία του ΟΣΕ έστω βελτιωθεί και οι μαζέψει πελατεία γιατί όχι; Οι άλλοι 2 Προαστιακοί (με την ευρύτερη έννοια) είναι αυτός της Αθήνας που μοιάζει περισσότερο με το μοντέλο του εξωτερικού και της Θεσσαλονίκης.

ΠΗΓΗ: ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: