Προεκλογικές καμπάνιες στο Διαδίκτυο α λα ελληνικά. – Επηρεάζουν την πολιτική κρίση περίπου του 10% των ψηφοφόρων.

Της Λινας Γιανναρου (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Αχ και να ‘ξερε ο Ομπάμα μέχρι πού έφτασε η επιρροή του! Σου λέει ο Ελλην πολιτικός, εφ’ όσον ολόκληρη Αμερική έβγαλε πρόεδρο που διεξήγαγε την προεκλογική του καμπάνια σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσω Ιντερνετ, ποιος είμαι εγώ που θα πάω κόντρα στο ρεύμα; Ασε που διανύουμε περίοδο οικονομικής κρίσης – πού λεφτά για συγκεντρώσεις και προεκλογικά φυλλάδια; Νάσου, λοιπόν, οι «ειδικοί», νάσου οι προγραμματιστές και οι επικοινωνιολόγοι να χαράσσουν εκστρατείες στους νέους δρόμους των «νέων μέσων» («δεν λες πάλι καλά, να δουλέψουμε κι εμείς λίγο…», όπως λέει στην «Κ» ο Στέλιος, ειδικός στα Social Media), να τα posts, τα tweets, τα status updates, τα podcasts, τα webcasts και βέβαια τα mails, τα άπειρα mails…

Τι κρίμα που πρόκειται για παλάτια στην άμμο… Για ένα μεγάλο -το μεγαλύτερο- μέρος του εκλογικού σώματος, τα παραπάνω αποτελούν άγνωστες λέξεις. Ως γνωστόν, η διείσδυση στο Ιντερνετ στη χώρα μας παραμένει καθηλωμένη σε δυσθεώρητα… βάθη, με μόλις 27,1% των Ελλήνων να συνδέονται έστω και σπάνια με το Διαδίκτυο και 71,7% να απαντούν ότι δεν συνδέονται ποτέ! Εκτιμάται ότι η πληροφόρηση στο Διαδίκτυο επηρεάζει την πολιτική κρίση περίπου του 10% των ψηφοφόρων. Το θέμα είναι όμως ότι οι ψηφοφόροι αυτοί, που ανήκουν κατά κύριο λόγο στην ηλικιακή ομάδα 18-34, θεωρούνται «πολλαπλασιαστές κοινής γνώμης», γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τους πολιτικούς.

Ερευνα που διεξήχθη από την CommunicatioEffect κατέδειξε ότι το ΠΑΣΟΚ παραμένει ο πιο δραστήριος «παίκτης» στην αγορά των νέων μέσων, με τον Συνασπισμό να ακολουθεί από κοντά. Και τα δύο κόμματα έχουν επενδύσει στην έντονη παρουσία τους στο Διαδίκτυο, εκμεταλλευόμενα και «προχωρημένες» εφαρμογές, όπως η διαδικτυακή τηλεόραση, αλλά και τις δυνατότητες που παρέχει η ιντερνετική διαφήμιση.

Πράγματι, όπως αναφέρει στην «Κ» o Παναγιώτης Βρυώνης, σύμβουλος του ΠΑΣΟΚ σε θέματα social media, μέχρι σήμερα, το κόμμα έχει βασίσει την online καμπάνια του μόνο σε AdWords. Πρόκειται για την εφαρμογή της Google, με την οποία οι διαφημίσεις προβάλλονται σε διάφορα σάιτ και ο διαφημιζόμενος χρεώνεται μόνο όταν γίνεται «κλικ» σε αυτές.

«Το ποσό που έχουμε επενδύσει σε διαφήμιση στο Ιnternet θα ήταν αδύνατο να το μοιράσουμε σε εκατοντάδες μικρά και μεγάλα sites. Και μόνον ο χρόνος για να μελετήσουμε τα στοιχεία και να κάνουμε σωστή διαχείριση της καμπάνιας θα κόστιζε περισσότερο από την ίδια τη διαφήμιση.

Η αυτοματοποίηση του AdWords μας επιτρέπει να κάνουμε ακριβώς αυτό, με ελάχιστο κόστος. Και παράλληλα, δίνει έσοδα σε μικρά sites και blogs που ένα «συνηθισμένο» media plaθα άφηνε απέξω», εξηγεί ο ίδιος.

Από μεμονωμένους πολιτικούς ξεχωρίζουν για τη διαδικτυακή τους παρουσία η Ντόρα Μπακογιάννη, η Αννα Διαμαντοπούλου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Μίμης Ανδρουλάκης, που υπήρξαν από τους πρώτους που «άνοιξαν» το δικό τους ιστολόγιο, αλλά δεν έμειναν σε αυτό, συντονιζόμενοι με την εποχή τους και το facebook, το twitter κ. ά. Εντονότερη παρουσία όσον αφορά στην ιντερνετική διαφήμιση φαίνεται πως έχουν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Βασίλης Οικονόμου.

  • Βουλευτές «δύο ταχυτήτων»

Σε κάθε περίπτωση, όπως ακριβώς και το εκλογικό σώμα, έτσι και οι υποψήφιοι βουλευτές είναι «δύο ταχυτήτων», με ένα αξιοσέβαστο ποσοστό τους να απέχει ηλικιακά πολύ από τη νέα γενιά του Διαδικτύου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ιστοσελίδα του μέχρι πρότινος προέδρου της Βουλής κ. Δημήτρη Σιούφα (ο οποίος, μάλιστα, συντόνιζε τις προσπάθειες για τη δημιουργία του κοινοβουλευτικού portal) ξεκινάει με τη φράση «Αγαπητέ Ταξιδιώτη του Κυβερνοχώρου. Εφτασες και στη δική μου σελίδα. Σε καλωσορίζω», γεγονός που αποδεικνύει ότι ελάχιστη γνώση έχει για τον τρόπο χρήσης και πλοήγησης στο Ιντερνετ. («Σαν να βρίσκεται στον Αρη και να σε υποδέχεται ένα πράγμα», έχει επισημάνει χαριτολογώντας γνωστός μπλόγκερ.)

Την ίδια ώρα, οι νεοεισερχόμενοι στον εκλογικό στίβο μοιάζει να έχουν αρπάξει το Ιντερνετ όπως ο πνιγμένος πιάνεται από τα μαλλιά του. Οχι ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα αναγνωρισιμότητας, αλλά η Αννα Ραγκούση – Νταλάρα δημιούργησε εν ριπή οφθαλμού ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σάιτ υποψηφίου, με δυνατότητες παρακολούθησης της δραστηριότητάς της (;) στο facebook, στο twitter, στο youtube.

  • Αναμέτρηση με λέξεις-κλειδιά

Εκλογές με… λέξεις-κλειδιά. Σύμφωνα με στοιχεία από τη Google, ανάμεσα στους πολιτικούς αρχηγούς, το όνομα Παπανδρέου έρχεται πρώτο σε αναζητήσεις και ακολουθούν κατά σειρά ο Καραμανλής, η Παπαρήγα, ο Καρατζαφέρης και ο Τσίπρας.

Αντίστοιχα, το τελευταίο διάστημα ανάμεσα στα κόμματα, συχνότερα φαίνεται ότι αναζητούμε στο ίντερνετ το ΠΑΣΟΚ, ενώ ακολουθούν η Ν.Δ., το ΚΚΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ΛΑΟΣ. Οπως αναφέρεται από τη Google, η λέξη «ΠΑΣΟΚ» εμφανίζεται στη 10η θέση των λέξεων που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναζητήσεις τις τελευταίες 7 μέρες. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι τις τελευταίες 30 ημέρες, η φράση «οικονομική κρίση» και «εκλογές» εμφανίζουν υψηλό όγκο αναζητήσεων στη Google. Αντίθετα, αναζητώντας τα στοιχεία γύρω από τις λέξεις «σκάνδαλα», «λιτότητα» και «πράσινη ανάπτυξη», προκύπτει ότι οι συγκεκριμένες λέξεις εμφανίζουν πολύ χαμηλό όγκο αναζητήσεων.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: