Πάρκινγκ: 22€ για τρεις ώρες. – Όσο και το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας κοστίζει μία θέση στάθμευσης στην Αθήνα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος Χάρης Καρανίκας (TA NEA)

«Οι τιμές είναι απλησίαστες, θα έλεγα τρελές», λέει η κ. Όλγα Θωμαδάκη  για τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης

Χρυσάφι πληρώνουν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας το παρκάρισμα του Ι.Χ. τους στο κέντρο της Αθήνας. Το μηνιαίο μίσθωμα για μία θέση σε κλειστό πάρκινγκ στην καρδιά της πρωτεύουσας κοστίζει σε μερικές περιπτώσεις πάνω από 300 ευρώ- περίπου όσο και η ενοικίαση μιας γκαρσονιέρας!

Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα πολυεθνικής εταιρείας συμβούλων ακινήτων, η Αθήνα, με στόλο περίπου 2,8 εκατ. Ι.Χ, αναδεικνύεται σε μία από τις ακριβότερες περιοχές του πλανήτη.

Συγκεκριμένα, η έρευνα που ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιουλίου από την εταιρεία Colliers αφορούσε το κόστος ενοικίασης θέσης στάθμευσης αυτοκινήτων σε 138 πόλεις στην Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ. Το αποτέλεσμα ανέδειξε την ελληνική πρωτεύουσα στην 32η θέση παγκοσμίως και στη 18η μεταξύ 50 πόλεων της Ευρώπης, με το μηναίο κόστος στάθμευσης να ανέρχεται στα 292,33 δολάρια- περίπου 212 ευρώ! Το ποσό αυτό δεν είναι το υψηλότερο και αφορά τη μέση τιμή ενοικίασης πάρκινγκ.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις εταιρειών πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας όπου το μηνιαίο μίσθωμα φτάνει τα 300-330 ευρώ.

«Χρησιμοποιώ αρκετά συχνά τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης για να παρκάρω το αυτοκίνητό μου στην Αθήνα. Οι τιμές είναι απλησίαστες, θα έλεγα τρελές» επισημαίνει η κ. Όλγα Θωμαδάκη. «Για δύο ώρες που το αφήνω συνήθως, σπάνια δίνω κάτω από 12 ευρώ», συμπληρώνει και εξηγεί ότι αυτή τη φορά που το άφησε σχεδόν 4 ώρες πλήρωσε 15 ευρώ.

Όσο για το ημερήσιο κόστος στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της εταιρείας ακινήτων, αυτό ανέρχεται κατά μέσον όρο στα 26,16 δολάρια (19 ευρώ) και αφορά στεγασμένη θέση πάρκινγκ. Ακριβή είναι η στάθμευση και στα υπαίθρια πάρκινγκ, καθώς μπορεί να ξεπεράσει τα 12 ευρώ την πρώτη ώρα!

Πάντως, στην έρευνα της Colliers καταγράφονται και ενοίκια που σε ακραίες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 450 ευρώ- πρόκειται για χώρους στάθμευσης στο Κολωνάκι ή την Κηφισιά.

Από έρευνα των «ΝΕΩΝ» για τα μηνιαία μισθώματα χώρων στάθμευσης σε πιλοτές και κλειστά πάρκινγκ προκύπτει ότι στις περισσότερες γειτονιές η ενοικίαση μιας θέσης για Ι.Χ. κοστίζει μεταξύ 80 και 150 ευρώ τον μήνα. Ως ακριβές περιοχές, εκτός από την Κηφισιά και το Κολωνάκι, καταγράφονται οι εξής: Χαλάνδρι (έως 250 ευρώ για μία θέση σε υπόγειο πάρκινγκ πολυκατοικίας), Παλαιό ΦάληροΝέα Σμύρνη- Γκύζη (έως 200), Κυψέλη- Καισαριανή- Καλλιθέα- Νέο Ηράκλειο (έως 180), Αμπελόκηποι (έως 170).

Φθηνότερες συνοικίες φαίνεται πως είναι ο Άγιος Δημήτριος (από 40 ευρώ τον μήνα για κλειστό), η Νίκαια (από 50 για κλειστό), το Κερατσίνι (από 50 σε πιλοτή), η Νέα Ιωνία (από 60 σε πιλοτή).

Η αγορά «καίει»
Από την άλλη πλευρά, ακριβή είναι και η αγορά θέσης στάθμευσης. Η μεγάλη ζήτηση και η μικρή προσφορά για αγορά θέσεων στάθμευσης στην Ελλάδα έχουν εκτοξεύσει στα ύψη τις τιμές πώλησης. Ιδιώτες που έχουν θέσεις στάθμευσης σε πιλοτές πολυκατοικιών ή σε υπόγεια πάρκινγκ βάζουν αγγελίες και ζητούν 40-50 χιλιάδες ευρώ. Και αυτό αφορά «λαϊκές» συνοικίες και όχι π.χ. το Κολωνάκι όπου τα ποσά για μια θέση αγγίζουν τις 100.000 ευρώ.

Πολλοί κατασκευαστές φτιάχνουν διπλά υπόγεια πάρκινγκ, δίνουν σε κάθε διαμέρισμα από μία θέση και τις υπόλοιπες τις πουλάνε σαν να πρόκειται για τα καλύτερα… φιλέτα της αγοράς. Βύρωνας, Παγκράτι, Καλλιθέα, Κυψέλη, Ζωγράφου, Δάφνη, Νέος Κόσμος, Άλιμος, Δάφνη είναι οι καλύτερες «αγορές» για πάρκινγκ, με τις τιμές ανά θέση να κυμαίνονται από 20.000 έως 50.000 ευρώ.

ΧΡΥΣΑΦΙ

Έως και 100.000 ευρώ κοστίζει η αγορά μιας θέσης στάθμευσης στο Κολωνάκι!


Έως και 16 ευρώ για μία ώρα στάθμευσης!

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ στο κέντρο της Αθήνας χρεώνει 13 ευρώ την πρώτη ώρα (16 ευρώ αν πρόκειται για τζιπ) και περίπου 3 ευρώ για κάθε επιπλέον ώρα, ενώ σε άλλη περίπτωση ο πελάτης καλείται να πληρώσει 12,50 ευρώ για την πρώτη και 2,50 ευρώ για τις επόμενες. Σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη, από τις 11 το βράδυ έως τις 9 το πρωί, οδηγός πλήρωσε 32 ευρώ για να πάρει το αυτοκίνητό του. Όμως υπάρχουν και πιο προσιτές τιμές: υπόγειο πάρκινγκ κοντά στην περιοχή του «Χίλτον» χρεώνει 6 ευρώ για την πρώτη ώρα και από 2 ευρώ για τις επόμενες- ενώ η ημερήσια χρέωση ανέρχεται στα 22 ευρώ και η μηνιαία στα 220 ευρώ.

«Αναγκάστηκα να παρκάρω παράνομα δύο ώρες έξω από το νοσοκομείο αφού οι τιμές των πάρκινγκ είναι παράλογες. Τι να κάνω; Από το να δώσω 15 ευρώ, βγαίνω κάθε δεκαπέντε λεπτά και τσεκάρω αν βρίσκεται στην περιοχή κάποιος της Δημοτικής Αστυνομίας ή της Τροχαίας. Είπα στον θυρωρό του νοσοκομείου να ρίχνει και αυτός μια ματιά» λέει ο κ. Στέλιος Γ., που βρισκόταν σε ιδιωτικό θεραπευτήριο στο κέντρο της Αθήνας για να παραλάβει τη μητέρα του. «Μόνο αν έπεφταν οι τιμές στα 4-5 ευρώ για τις δύο ώρες θα μπορούσα να πληρώσω για πάρκινγκ», συμπληρώνει ο ίδιος.

«Υψηλό το κόστος γης»
Τα προβλήματα των τιμών στα πάρκινγκ σχετίζονται άμεσα με την επιβολή ιδιαίτερα υψηλών δημοτικών τελών από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και το πολύ υψηλό κόστος γης ιδίως στο κέντρο της πόλης, υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι του κλάδου των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον κ. Κων. Κυριαζή, γενικό διευθυντή της Central Ρarking System (CΡS), που διαχειρίζεται 12 χώρους στάθμευσης στην Ελλάδα (περίπου 12.000 θέσεις), τα δημοτικά τέλη και οι φόροι που καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες που διαχειρίζονται χώρους στάθμευσης δεν έχουν κανέναν χαρακτήρα ανταποδοτικότητας όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών από την πλευρά των ΟΤΑ.

Μάλιστα, κάποιες εταιρείες προτίθενται να μειώσουν τις τιμές τους αν αυξηθεί η πελατεία, όπως υποστηρίζουν στελέχη τους. «Αν το κράτος αστυνόμευε ουσιαστικά την παράνομη στάθμευση και οι πελάτες μας ήταν περισσότεροι θα είχαμε την ευκαιρία να μειώσουμε το τίμημα. Και αυτό διότι από τη σύμβασή μας προκύπτει ότι αν περάσουμε το προσδοκώμενο όφελος που έχουμε καταθέσει με το επιχειρηματικό σχέδιό μας, είμαστε υποχρεωμένοι να επιστρέψουμε το έργο στο κράτος», λέει ο γενικός διευθυντής των 6 ιδιωτικών σταθμών πάρκινγκ Ρolis κ. Μπάμπης Ησαΐας.

Καθημερινός γολγοθάς για τους οδηγούς

ΧΙΛΙΑΔΕΣ οδηγοί βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με τον γολγοθά του παρκαρίσματος. Ο χρόνος που σπαταλούν ψάχνοντας για μια θέση πάρκινγκ στην Αθήνα φτάνει πλέον κατά μέσον όρο τα 40-50 λεπτά!

Όπως δείχνουν τα στοιχεία για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας, συνολικά οι καθημερινές σταθμεύσεις Ι.Χ. στο Λεκανοπέδιο υπολογίζονται κατά μέσον όρο σε 1,6 εκατ.

Σχεδόν το 80% (1,2 εκατ.)

των σταθμεύσεων γίνεται στους δρόμους, σε νόμιμες και κυρίως παράνομες θέσεις.

Στην πρωτεύουσα οι στεγασμένες θέσεις πάρκινγκ (ιδιωτικές και ενοικιαζόμενες)

υπολογίζονται σε περίπου 350.000, ενώ ο στόλος των αυτοκινήτων αυξάνεται με ρυθμούς 120.000 Ι.Χ.

ετησίως!

Σημειώνεται, ότι μία θέση έχει επιφάνεια 10-15 τ.μ., επομένως η εκμετάλλευση ενός οικοπέδου από ιδιώτη, χωρίς σύγχρονα συστήματα ή άλλες παροχές, μπορεί να αποδειχθεί χρυσοφόρα επένδυση. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι σε πολλές γειτονιές δεν κτίζουν τα οικόπεδα, αλλά τα μετατρέπουν σε πάρκινγκ.

Στο εξωτερικό
Στις άλλες χώρες, η έρευνα της Colliers έδειξε ότι, παρά την οικονομική κρίση και τη μείωση της κατανάλωσης, η παροχή υπηρεσιών στάθμευσης αυτοκινήτων έγινε πιο ακριβή. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ καταγράφηκε αύξηση 2,8%, ενώ τα πιο υψηλά ενοίκια για πάρκινγκ συναντώνται στη Νέα Υόρκη με μέσο μηνιαίο μίσθωμα τα 585 δολάρια.

Αντίθετα, το χαμηλότερο ενοίκιο είναι στο Μπέικερσφιλντ με 40 δολ.

τον μήνα. Στην Ευρώπη, το Λονδίνο έχει τα ακριβότερα πάρκινγκ, με μέσο μηναίο μίσθωμα 1.166,87 δολ. και ημερήσιο 68,07 δολ. ανά θέση.

Η βρετανική πρωτεύουσα βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας, με δεύτερο το Σίδνεϊ όπου το κόστος στάθμευσης είναι 774,76 δολ. τον μήνα και 54,47 την ημέρα.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: