Νέοι και αυτοδημιούργητοι. – Νέοι επιχειρηματίες προσαρμόζουν στα ελληνικά δεδομένα τολμηρές ιδέες που κάνουν θραύση στο εξωτερικό. – «Έφτιαξα επιχείρηση στα 25 μου».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αγγελική Καραγεώργου ( ΤΑ ΝΕΑ)

«Η ιδέα προέκυψε όταν το κατάστημα βιολογικών προϊόντων του πατέρα του συνεταίρου μου μεταφέρθηκε σε μεγαλύτερο χώρο. Ψάξαμε τότε να δούμε τι έλειπε από την περιοχή. Στόχος μας ήταν να βρούμε κάτι ιδιαίτερο, κάτι που να ταιριάζει στο μέρος και στον κόσμο που συχνάζει εκεί. Έτσι, καταλήξαμε στη δημιουργία της κάβας, βασισμένης όμως σε ευρωπαϊκά πρότυπα».

O Άγης Αγαπητός είναι μόλις 25 ετών, απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ και ένας από τους πέντε ιδιοκτήτες της κάβας «Αρκαδικό κελάρι» στο κέντρο της Αθήνας. Επιστρέφοντας πριν από δύο χρόνια από το Λονδίνο, όπου έκανε μεταπτυχιακό στον τομέα του management, αποφάσισε μαζί με τον μικρότερο αδερφό του και τρεις ακόμα φίλους να στήσουν τη δική τους επιχείρηση.

«Η κάβα σαν βάση έχει το κρασί, ελληνικής και ξένης παραγωγής, διαθέτει όμως και όλα τα αλκοολούχα ποτά. Η ιδέα μας βέβαια δεν σταμάτησε εδώ. Επηρεασμένος από wine bars που επισκεπτόμουν στην Αγγλία, προσπάθησα να διαμορφώσω τον χώρο έτσι ώστε ο πελάτης να έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει το κρασί πριν το επιλέξει. Να κάνει ένα είδος γευσιγνωσίας πριν προχωρήσει στην αγορά», λέει ο 25χρονος.

Οι νέοι επιχειρηματίες, όπως ο 25χρονος Άγης Αγαπητός, δεν ακολουθούν τα επαγγέλματα των γονιών τους, ούτε μένουν προσκολλημένοι στην ελληνική πραγματικότητα. Ψάχνουν και βρίσκουν φρέσκες επιχειρηματικές ιδέες που κάνουν θραύση στο εξωτερικό και δεν τις υιοθετούν απλώς, τις προσαρμόζουν στα ελληνικά δεδομένα που, όπως όλα δείχνουν, διαθέτουν το έδαφος για να τις δεχτούν.

«Σκοπός είναι να κατευθύνουμε τους νέους επιχειρηματίες, ακόμα και τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις να στραφούν σε υπερεθνικές αγορές. Να σκεφτούν την Ευρώπη και όχι μόνο την τοπική κοινωνία, την πόλη, την Ελλάδα», επισημαίνει ο κ. Ανδρέας Στεφανίδης, γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (ΕΣΥΝΕ).

Η συνταγή για μία πετυχημένη επιχείρηση κρύβεται, κατά τον κ. Στεφανίδη, πίσω από τρεις λέξεις- κλειδιά: συνεργασία, εξωστρέφεια, οργάνωση. «Η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών, η εξωστρέφεια για να μπορούν μέσα από νέες αγορές να έχουν συνεχή αύξηση των εσόδων τους και η προσεκτική διαχείριση του κόστους, δηλαδή η σωστή οργάνωση και ο έλεγχος των εξόδων, θέτουν τις βάσεις για μία επιτυχημένη πορεία».

Ταυτόχρονα, ο γενικός γραμματέας της ΕΣΥΝΕ συμβουλεύει τους νέους που σκέφτονται να ανοίξουν μία δική τους επιχείρηση, αφού εξετάσουν προσεκτικά τα δεδομένα που τους παρουσιάζονται, να εφαρμόσουν καινοτόμες ιδέες: «Δεν μπορεί να ανοίγουν διαρκώς νέοι χώροι εστίασης, κάτι τέτοιο δεν αποτελεί μοντέλο εξέλιξης μιας χώρας. Οι νέοι επιχειρηματίες θα πρέπει να στραφούν σε επιχειρήσεις που λείπουν από την αγορά και για τη δημιουργία τους χρειάζεται μικρό κεφάλαιο, ένα τέτοιο είδος είναι οι επιχειρήσεις του Διαδικτύου».

ΤΡΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

Η συνταγή για μία πετυχημένη επιχείρηση κρύβεται πίσω από τρεις λέξεις- κλειδιά: συνεργασία, εξωστρέφεια, οργάνωση


«Εκμεταλλευτήκαμε την κρίση»

«ΑΠΟ ΦΟΙΤΗΤΕΣ είχαμε στο μυαλό μας την επιχειρηματικότητα, θέλοντας να συνδυάσουμε τη γνώση των οικονομικών με τη δημιουργία. Έτσι, μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής μας θητείας και με μικρή επαγγελματική προϋπηρεσία αποφασίσαμε να το δοκιμάσουμε», λέει ο Μπάμπης Μακρυνικόλας, απόφοιτος του Τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής του Πανεπιστημίου Πειραιά.

«Ρόλο στη δημιουργία της επιχείρησής μας έπαιξε η πολύ κακή οικονομική συγκυρία, που λόγω κρίσης δεν προσέφερε πολλές ευκαιρίες στους νέους στην αγορά εργασίας. Άλλωστε, μια κρίση είναι η καλύτερη περίοδος για την έναρξη τέτοιων μικρών και ευέλικτων επιχειρήσεων», συμπληρώνει ο Διονύσης Δανηλάτος απόφοιτος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών της ΑΣΟΕΕ και συνεργάτης του Μπάμπη.

Συμμαθητές από το σχολείο, οι δύο φίλοι προχώρησαν πριν από περίπου έναν χρόνο στη δημιουργία της WhizΤech, συμβουλευτικής εταιρείας πάνω στις νέες τεχνολογίες και την εμπορική εκμετάλλευση του Ίντερνετ. «Ακολουθήσαμε τις νέες τεχνολογίες με έμφαση το Διαδίκτυο, που αποτελεί την τάση της σύγχρονης εποχής. Ο αριθμός των χρηστών και ο χρόνος παραμονής τους στο Διαδίκτυο συνεχώς αυξάνονται και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων αναγκών και αγορών με μεγάλες ευκαιρίες σε αυτούς που θα τις εντοπίσουν και θα τις ικανοποιήσουν», λέει ο 25χρονος Διονύσης Δανηλάτος.

«Το τελευταίο μας project σχετίζεται με την επαγγελματική εκπαίδευση και ειδικότερα τους επαγγελματικούς τίτλους, αναπτύσσοντας μια σειρά από ιστοσελίδες που σκοπό έχουν την ενημέρωση και τη δημιουργία κοινότητας», λέει χαρακτηριστικά ο Μπάμπης Μακρυνικόλας και συμβουλεύει εκείνους που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση να πάρουν το ρίσκο: «Ακόμα κι αν κάτι δεν πάει καλά, η εμπειρία που θα αποκτηθεί θα είναι χρήσιμη και για τα επόμενα επαγγελματικά βήματα».

Χρειάζεται θετική σκέψη

«ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ σκέψεις είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μιας επιχείρησης. Όταν ξεκινήσαμε δεν είχαμε στο μυαλό μας ότι κάτι δεν θα πάει καλά, σκεφτόμασταν πως ό,τι κι αν προκύψει θα βρούμε τρόπο να το λύσουμε».

Η Ζωή Δρακουλή σπούδασε σχέδιο μόδας στο Λονδίνο όπου και δούλεψε για τρία χρόνια στον χώρο της διαφήμισης και του marketing, ενώ η αδερφή της, Αλίκη, σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά. «Η Αλίκη έχει αναλάβει το οικονομικό κομμάτι της επιχείρησης και εγώ το επικοινωνιακό. Με τον τρόπο αυτό συμπληρώνουμε η μία την άλλη», λέει στα «ΝΕΑ» η 26χρονη Ζωή.

Πριν από τρία χρόνια, οι δύο αδερφές αποφάσισαν να χτίσουν την «act and react», μία εταιρεία που ασχολείται με τη διαφήμιση και την προώθηση των πελατών της, βασισμένη στον προϋπολογισμό που εκείνοι διαθέτουν.

«Όταν ξεκινήσαμε ψάξαμε για επιδοτήσεις, εκείνη την περίοδο όμως δεν υπήρχε κάποιο πρόγραμμα να ενταχθούμε. Στην ουσία τα χρήματα που διαθέσαμε αρχικά ήταν πολύ λιγότερα από εκείνα που χρειάζεται μία εταιρεία», αναφέρει η Ζωή Δρακουλή και σημειώνει ότι ακόμα και σήμερα που η «act and react» είναι μία υγιής εταιρεία, τα έσοδά της διατίθενται για το «χτίσιμό» της. «Δεν μας αρέσει να στηριζόμαστε σε προσωπικές σχέσεις, μόνο μέσα από το αποτέλεσμα της δουλειάς μας και τις συνεργασίες μας προωθούμε την εταιρεία μας», τονίζει η Ζωή αναφερόμενη στη φιλοσοφία της εταιρείας και στους λόγους που την οδήγησαν στην επιτυχία.
«Αν δεν δοκιμάσεις κάτι, δεν θα προχωρήσεις»

«ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ για μένα ήταν να φέρω εταιρείες ρούχων που δεν υπήρχαν έως τώρα στην αγορά και να δημιουργήσω έναν διαφορετικό χώρο, πιο προσιτό και ευχάριστο στον πελάτη. Τα ρούχα να φοριούνται απ΄ όλους και οι τιμές να είναι προσιτές ως προς το αντικείμενο που προσφέρουν».

Η 27χρονη Σοφία Βακράτσα σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Λονδίνο και τελειώνοντας το μεταπτυχιακό της στον τομέα της επικοινωνίας εργάστηκε για έξι μήνες σε διαφημιστική εταιρεία. Σήμερα, είναι η ιδιοκτήτρια των καταστημάτων γυναικείων ρούχων «match box» που βρίσκονται σε Κολωνάκι και Ψυχικό.

«Γυρίζοντας στην Ελλάδα, δεν ήμουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένη με το αντικείμενο που είχα διαλέξει να ακολουθήσω. Έτσι, εξέφρασα την ιδέα να κάνω κάτι δικό μου. Ανοίγοντας το πρώτο μαγαζί δοκίμασα κάτι καινούργιο, χωρίς να ξέρω εκείνη την περίοδο πόσο ανταγωνιστικός και απαιτητικός ήταν ο χώρος της μόδας» λέει η Σοφία Βακράτσα και προσθέτει πως το πιο δύσκολο κομμάτι που αντιμετώπισε στην αρχή ήταν να πείσει τις εταιρείες να εμπιστευτούν το εμπόρευμά τους σ΄ εκείνη.

Παρ΄ ότι πήρε δάνειο, η 27χρονη προσπάθησε με το ελάχιστο δυνατό κεφάλαιο να στήσει την επιχείρησή της. «Τον πρώτο καιρό προσπάθησα να μειώσω τα έξοδα. Δεν είχα υπαλλήλους, η ίδια είχα αναλάβει την εξυπηρέτηση των πελατών, τις παραγγελιές και τα λογιστικά. Το θετικό ήταν ότι είχα την καθοδήγηση της μητέρας μου, που με ενημέρωνε για το τι χρειάζεται να κάνω» αναφέρει και προτρέπει τους νεώτερους να μη φοβηθούν να ρισκάρουν. «Αν δεν δοκιμάσεις κάτι, δεν θα προχωρήσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: