Το Ίντερνετ βγάζει γυναίκες – επιχειρηματίες.- Με μια καλή ιδέα και ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο, ολοένα και περισσότερες Ελληνίδες στήνουν επιχειρήσεις στο Διαδίκτυο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Εύη Σαλτού

Με ένα κλικ κλείνουν τις παραγγελίες τους, απαντούν στους πελάτες και φυσικά βγάζουν κέρδος. Δεν είναι λίγες οι Ελληνίδες που είδαν στο Ίντερνετ τον νέο εργασιακό χώρο που θα τους προσφέρει έσοδα, καλή επαγγελματική πορεία κι ένα απαραίτητα ευέλικτο ωράριο.

Το… αδύναμο φύλο κάθεται πλέον δυναμικά στη διευθυντική καρέκλα πολλών επιχειρήσεων, καθώς πολλές γυναίκες αφήνουν την καριέρα τους για ένα πολλά υποσχόμενο ιντερνετικό ξεκίνημα. Κάποιες από τις επιχειρηματίες είχαν σχέση με την τεχνολογία, για άλλες πάλι ήταν η πρώτη τους επαφή με τον κόσμο του Διαδικτύου.

«Σε παγκόσμιο επίπεδο η γυναικεία επιχειρηματικότητα πηγαίνει με πολύ γοργούς ρυθμούς στο Ίντερνετ. Στη χώρα μας, όπως συμβαίνει με πολλούς τομείς, έχουμε μια μικρή καθυστέρηση. Ωστόσο, βοηθάει πολύ η διείσδυση των νέων τεχνολογιών και κυρίως του Διαδικτύου στο κοινό, και συγκεκριμένα το πρώτο εξάμηνο του 2009 έχουμε 1.871 νέες συνδέσεις», λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Δέσποινα Μπακιρτζή, διοργανώτρια των Girl Geek Dinners, των γυναικείων events τεχνολογίας.

Τα κίνητρα
Όπως σημειώνει, το Ίντερνετ απαιτεί ανθρώπους με ιδιαίτερη ευφυΐα και ταλέντο. Τα κίνητρα για να ασχοληθεί μία γυναίκα και μητέρα με το Διαδίκτυο είναι σημαντικά, καθώς «μπορεί να είναι κοντά στην οικογένειά της, στο σπίτι της και ταυτόχρονα να ασχολείται με κάτι που την εκφράζει και είναι επικερδές. Με βάση τα χαρακτηριστικά της γυναικείας φύσης-, δημιουργικότητα, ελευθερία, ευελιξία-, το Ίντερνετ είναι μία πολύ καλή λύση εξέλιξης και επιτυχημένης επαγγελματικής ενασχόλησης».

Η τάση των γυναικείων διαδικτυακών επιχειρήσεων δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Ενδεικτικό είναι ότι στη Βρετανία οι αντίστοιχες επιχειρήσεις υπολογίζονται σε περισσότερες από ένα εκατομμύριο. Το χαμηλό αρχικό κεφάλαιο, τα ευέλικτα ωράρια αλλά κι ο ιντερνετικός τομέας που δίνει μεγάλη ελευθερία στην επιλογή αντικειμένου για την εταιρεία είναι οι βασικοί λόγοι που κάνουν πολλές γυναίκες να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην ιντερνετική αγορά.

Γυναίκες που επέλεξαν να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση στο Ίντερνετ ή κρατούν τα ηνία ανάλογων προσπαθειών μιλούν στα «ΝΕΑ» για την απόφασή τους να μπουν και να δραστηριοποιηθούν σε έναν καινούργιο κόσμο έχοντας στο πλευρό τους την τεχνολογία.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Μικρό επενδυτικό ρίσκο και ελεύθερο ωράριο είναι τα πλεονεκτήματα για τις επιχειρηματίες του Δικτύου


Ιντερνετικά μαγειρέματα

ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΕ ΒΙΝΤΕΟ, άρθρα για την υγεία και τη σωστή διατροφή, προτάσεις για εστιατόρια: είναι μερικά από αυτά που περιέχει η ιστοσελίδα LoveCooking.gr, η οποία βγήκε για πρώτη φορά στον αέρα πέρυσι τον Νοέμβριο. Υπεύθυνη του site γεύσης είναι η κ. Θάλεια Γελαδάκη. Όπως δηλώνει, «όταν μου έγινε η πρόταση να ασχοληθώ με την ιστοσελίδα περί μαγειρικής, δέχτηκα γιατί θεώρησα ότι είναι μια μοναδική ευκαιρία να βιώσω τη δημιουργία ενός επαγγελματικού portal από την αρχή».

Το ιντερνετικό αυτό βήμα έγινε για να αξιοποιήσει την τάση για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. «Ξεκίνησα να μαγειρεύω από ανάγκη ως φοιτήτρια στην Αγγλία και ύστερα από λίγο η ανάγκη έγινε ευχαρίστηση. Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό η μαγειρική μου περιορίζεται σε εικονικές συνταγές από το LoveCooking.gr, καθώς ο χρόνος μου είναι περιορισμένος», δηλώνει η κ. Γελαδάκη. Αν και ο περισσότερος κόσμος πιστεύει πως μια θέση σχετική με το Διαδίκτυο έχει περιορισμένες απαιτήσεις, αυτό είναι κάτι που φυσικά στην περίπτωση της Θάλειας δεν ισχύει. «Πιστεύω πως σημαντικό είναι σε κάθε δουλειά και ιδιαίτερα σε επαγγέλματα που έχουν σχέση με το Διαδίκτυο να υπάρχει ευελιξία και προσαρμοστικότητα, καθώς οι ανάγκες και οι απαιτήσεις της αγοράς συνεχώς αλλάζουν».
Οδηγός για σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ των σπουδών της στον τομέα της Διοίκησης Επιχειρήσεων, η κ. Μαριάντζελα Λέστου εργάστηκε για περίπου τρία χρόνια σε πολυεθνική εταιρεία σε τμήμα μάρκετινγκ. Ωστόσο, όπως η ίδια λέει, πάντα ήθελε να δημιουργήσει κάτι δικό της και το Ίντερνετ ήταν το πολλά υποσχόμενο μέσο που τη βοήθησε να πάρει πολύ γρήγορα την απόφαση.

Όσο για το αντικείμενο; «Έψαξα να βρω σε ποιον τομέα υπάρχει κενό. Και το βρήκα. Μέχρι τότε δεν υπήρχε καμία ιστοσελίδα στην οποία να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να βρει συγκεντρωμένα όποια πληροφορία θέλει για προπτυχιακές, μεταπτυχιακές σπουδές ή διδακτορικά», λέει. Έτσι, πριν από δύο χρόνια ανέβηκε στο Διαδίκτυο το www. look4studies. com. Σήμερα, η μηνιαία επισκεψιμότητα ξεπερνά τις 60.000. Μέσα από τη μηχανή αναζήτησης ο χρήστης μπορεί να βρει προγράμματα των πανεπιστημίων και των κολεγίων στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Το αρχικό κεφάλαιο δεν ξεπέρασε τις 20.000 ευρώ. Από πού όμως βγαίνει το κέρδος, τη στιγμή που οι υπηρεσίες είναι δωρεάν; «Τα έσοδα βγαίνουν από τους διαφημιζόμενους εκπαιδευτικούς φορείς. Είναι η μόνη μου απασχόληση και ο μισθός είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός, είναι ο μισθός που θα έπαιρνα εάν είχα μία καλή θέση σε τμήμα μάρκετινγκ», σημειώνει. Προσθέτει δε ότι το Ίντερνετ είναι από τους πιο κατάλληλους χώρους εργασίας για μια γυναίκα, «αφού μπορείς πολύ πιο εύκολα να ρυθμίσεις το πρόγραμμά σου και το ωράριό σου, γεγονός που διευκολύνει μια μητέρα και σύζυγο».

Διαδικτυακή βόλτα στα μαγαζιά

ΠΟΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ βρίσκεται στην οδό Ερμού 34; Τι είδους προϊόντα πουλά εκείνο που βρίσκεται δύο τετράγωνα πιο κάτω; Κι αν μέχρι σήμερα έπρεπε για να απαντήσει κανείς στις παραπάνω ερωτήσεις να κάνει μία βόλτα στον εμπορικότερο δρόμο της Αθήνας, πλέον αυτό δεν είναι απαραίτητο. Με ένα κλικ στην ιστοσελίδα www. ermou. gr μπορεί να πληροφορηθεί για τα καταστήματα και τα προϊόντα. Πίσω από την ιδέα κρύβεται η κ. Βίκη Κολοβού.

«Η ιδέα ξεκίνησε από αντίστοιχες ιστοσελίδες του εξωτερικού. Σκέφτηκα ότι θα ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο και για τη χώρα μας, η δυνατότητα δηλαδή να βρίσκεις πού είναι κάθε κατάστημα και τι πουλάει. Οπότε κάναμε τη δοκιμή με το ermou.gr. Είδαμε ότι ενδιαφέρει τον κόσμο και τώρα σειρά έχει η επέκταση της ιδέας και σε άλλους δρόμους κάτω από την ομπρέλα των Street Guides», επισημαίνει. Το Ίντερνετ, δηλώνει, είναι ένα νέο μέσο που λόγω σπουδών γνώρισε και πίστεψε. «Οπότε αποφάσισα να πάρω αυτό το “τρένο” επιχειρηματικά και να υλοποιήσω αυτό στο οποίο πίστευα. Αυτή τη στιγμή ανασχεδιάζεται η σελίδα και θα συμπεριλαμβάνει νέες υπηρεσίες, όπως τη δυνατότητα στα καταστήματα να ανεβάζουν προσφορές και κολεξιόν ή οι χρήστες να ψάχνουν στοχευμένα στα περιεχόμενα».

Η ιντερνετική επιχείρηση δεν είναι η πρώτη επαγγελματική απόπειρα της κ. Κολοβού. «Εργαζόμουν για 16 χρόνια σε ένα επαγγελματικό περιοδικό. Έφυγα πριν από τέσσερα χρόνια και μπήκα σιγά σιγά στο χώρο του Ίντερνετ, δημιουργώντας μια επιχείρηση που κατασκευάζει ιστοσελίδες. Από εκεί γεννήθηκε και το ermou.gr». Τα έσοδα έρχονται από τις διαφημίσεις. «Έχει περίπου 30.000 επισκέψεις τον μήνα».

Αν και ακούγονται πολλά για τα θετικά του Ίντερνετ, η κ. Κολοβού θεωρεί ότι είναι ένα νέο μέσο, που ναι μεν έχει ακόμη πολύ χώρο για ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων αλλά απαιτεί χρόνο, υπομονή και κυρίως επιμονή. «Δεν μπορεί με τίποτα να χαρακτηριστεί εύκολη κούρσα. Στο Διαδίκτυο η χθεσινή πετυχημένη τεχνική αποτελεί ιστορία αύριο. Όλα αλλάζουν γρήγορα».

Ψηφιακή γκαλερί

ΘΕΛΗΣΑΝ να μεταφέρουν την αγάπη τους για την τέχνη και στον κυβερνοχώρο. Η κ. Φιόνα Μουζακίτη και η κ. Δέσποινα Σταύρου δημιούργησαν την on-line γκαλερί πριν από περίπου ενάμιση χρόνο. Στα διαδικτυακά ράφια εκτίθενται 500 πρωτότυπα έργα ζωγραφικής, χαρακτικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, ψηφιακής τέχνης ακόμη και μικροκατασκευές.

«Είδαμε ότι στο εξωτερικό υπάρχουν πολλές διαδικτυακές γκαλερί κι είπαμε να δοκιμάσουμε κι εμείς», λέει η κ. Μουζακίτη. Οι δύο γυναίκες πήραν το ρίσκο αφού το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται η ιντερνετική τους επιχείρηση δεν είναι γνωστό στην Ελλάδα. Ο χώρος βέβαια της τέχνης ήταν και για τις δύο γνωστός αφού η μία ασχολείται με τη ζωγραφική και η άλλη με τη φωτογραφία.

Το ενδιαφέρον δειλά δειλά αυξάνεται, ωστόσο οι πωλήσεις παραμένουν χαμηλές, «περίπου δύο έργα τον μήνα. Αλλά θεωρούμε ότι σιγά σιγά αυτό θα αλλάξει.

Άλλωστε αυτό προμηνύει και η επισκεψιμότητα 210.000 κλικ τον μήνα».

Το κέρδος για τις δύο γυναίκες προέρχεται από το 25% των πωλήσεων των έργων, ενώ σκέφτονται άμεσα να επιτραπούν επιλεκτικά διαφημίσεις.

5+1 συμβουλές

ΤΟ ΠΛΑΝΟ
Το Διαδίκτυο δίνει την ελευθερία για καινοτόμες επιχειρήσεις. Γι΄ αυτό και η έρευνα αγοράς κρίνεται απαραίτητη.

ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Στόχος είναι η δημιουργία απλών κι εύχρηστων εφαρμογών. Μελέτες έχουν δείξει ότι σχεδόν 7 στους 10 χρήστες δεν ολοκληρώνουν τις συναλλαγές τους καθώς δυσκολεύονται να προχωρήσουν.

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ιντερνετικές επιχειρήσεις θα πρέπει να απαντούν στις απορίες του πελάτη για τα προϊόντα ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ
Οι επιχειρηματίες του χώρου πρέπει να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα για κάθε νέα τεχνολογική εξέλιξη. Αλλαγές ακόμη και βάσει των καταναλωτικών προτιμήσεων των χρηστών είναι απαραίτητες.

Η ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ
Μπορεί η ιδέα για την επιχείρηση να έχει έρθει από μία αντίστοιχη προσπάθεια, ωστόσο για να έχει συνέχεια θα πρέπει να δοκιμαστούν νέες ιδέες.

Η ΥΠΟΜΟΝΗ
Το ότι ανέβηκε μια επιχείρηση στο Διαδίκτυο δεν σημαίνει ότι θα έχει κέρδη από το πρώτο κιόλας κλικ. Χρυσός κανόνας: όσο βελτιώνεται η ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τόσο μεγαλώνει ο αριθμός των πελατών.

Πηγή: Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, Ελληνική Ένωση Επαγγελματιών Ίντερνετ


ΠΗΓΗ: TA NEA

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: