Αφιέρωμα: Αττικό Μετρό Γραμμή 4- Προς δημοπράτηση.


Στοιχεία: ΓΡΑΜΜΗ 4 Άλσος Βείκου(Γαλάτσι)- Μαρούσι–ΓΡΑΜΜΗ ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ -20ΧΛΜ 20 ΣΤΑΘΜΟΙ.
ΣΤΑΘΜΟΙ: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΠΑΓΚΡΑΤΙ-ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΙ, ΚΑΤΕΧΑΚΗ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΦΑΡΟΣ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΣΙΔΕΡΑ, ΟΑΚΑ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ), ΜΑΡΟΥΣΙ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1)

Τελευταία Νέα (Αύγουστος 2009)
Πρόκειται για μια καινούργια Γραμμή Μετρό εξολοκλήρου υπόγεια προκειμένου να καλύψει περιοχές του κέντρου , τα Ανατολικά και τα Βόρεια Προάστια της Αθήνας. Η Γραμμή έγινε πραγματικότητα όντας αρχικά σαν δύο ξεχωριστά παρακλάδια των Γραμμών 2 και 3. Λόγω σοβαρών τεχνικών δυσκολιών αποφασίστηκε η ένωση τους με ένα μεσαίο τμήμα στα ανατολικά προάστια της Αθήνας και έτσι μετατράπηκε μια νέα γραμμή σχήματος U. Το μήκος της Γραμμής είναι περίπου 20χλμ και περιλαμβάνει 20 σταθμούς. Οι περιοχές που θα δημιουργηθούν Σταθμοί είναι στο Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου, Νέο Ψυχικό, Χαλάνδρι και Μαρούσι.
Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Πανεπιστήμιο (με Γραμμή 2), Ευαγγελισμός, Κατεχάκη (με Γραμμή 3), Παράδεισος (με Προαστιακό) και Μαρούσι (με Γραμμή 1).
Έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι μελέτες της Γραμμής αυτής όπως και το αμαξοστάσιο το οποίο θα κατασκευαστεί στο Άλσος Βείκου. Η πρόταση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά για χρηματοδότηση του έργου από τους μελλοντικούς τίτλους της Αττικής Οδού (όταν αυτή περάσει στο Δημόσιο) μάλλον πέρασε και περιμένουμε πλέον τις ανακοινώσεις για την δημοπράτηση αυτού του τεράστιου και κρίσιμου για την Αθήνα έργου Μετρό που ίσως γίνει στα τέλη αυτού του έτους. Υπολογίζεται ότι σε πλήρη λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 400.000 επιβάτες ημερησίως.
Κάποια δημοσιεύματα μιλούν για υπογειοποίηση της Λ. Ακαδημίας στα πλαίσια κατασκευής του Σταθμού Πανεπιστήμιο που θα είναι Σταθμός Ανταπόκρισης με τη Γραμμή 2 και κάποια άλλα για δημοπράτηση της Γραμμής στα τέλη του 2009 ή το 2010. Περιμένουμε τις οριστικές ανακοινώσεις απο το Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ για ένα έργο που ο προυπολογισμός του ξεπερνά τα 2 δις€. Οι επόμενοι μήνες θεωρούνται πολύ σημαντικοί για την προώθηση ή όχι αυτής της Γραμμής. Υπάρχει και η σκέψη το έργο να χρηματοδοτηθεί (έστω εν μέρει) από το Δ ` ΚΠΣ.
Φυσικά δεν γνωρίζουμε και τον τρόπο δημοπράτησης αλλά ενας ορθός τρόπος που σκέφτομαι θα ήταν να διασπαστεί σε 3 εργολαβίες προκειμένου τα έργα να γίνονται ταυτόχρονα σε πολλά διαφορετικά σημεία. Ο χρόνος ολοκλήρωσης έστω μέρους τους έργου ακόμα και με δημοπράτηση στα τέλη του έτους δεν μπορεί να είναι πριν το 2016. Αν χωριστούν γεωγραφικά θα ήταν τα τμήματα Α. απο το Άλσος Βείκου φτάνοντας έως και τα Εξάρχεια (Σταθμοί: Άλσος Βείκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια) το τμήμα Β. από Πανεπιστήμιο έως Κατεχάκη (Σταθμοί: Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός Παγκράτι, Άνω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί, Κατεχάκη) και το τμήμα Γ. να περιλαμβάνει όλη τη Λεωφόρο Κηφισίας (Σταθμοί: Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, ΟΑΚΑ, Παράδεισος, Μαρούσι). Για να μην υπάρχουν παρανοήσεις διευκρινίζω ότι είναι μια προσωπική σκέψη και μόνο.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Για μελλοντικές επεκτάσεις μετά την κατασκευή της υπό μελέτης Γραμμής και σύμφωνα με τον νέο χάρτη Μετρό που ανακοινώθηκε λίγους μήνες πριν θα υπάρξει επέκταση δυτικά προς Χαλκηδόνα και Ιλιον και Βόρεια προς Πεύκη και Λυκόβρυση. Αυτά φυσικά δεν πρόκειται να γίνουν πριν το 2025. Είναι ένα πολύ μελλοντικό σχέδιο που προς το παρόν είναι απλώς μια γραμμή χαραγμένη πέρα απο τα σημερινά όρια της Γραμμής 4.
Σίγουρα πρόκειται για μία γραμμή που στο σύνολο της περνά απο πυκνοκατοιμένα και υπερδοδημένα σημεία της πρωτεύουσας και με την ολοκλήρωση της ίσως εξελιχθεί στην σημαντικότερη γραμμή του Μετρό της Αθήνας. Με τη δημοπράτηση και κατασκευή της Γραμμής 4 η Αθήνα θα περάσει απο το επίπεδο της πόλης με Μετρό σε μητρόπολη που κινείται με το Μετρό πλησιάζοντας (με πολύ αργούς ρυθμούς) πόλεις της Δυτικής Ευρώπης που εχουν το Μετρό ως το κύριο μέσο μεταφοράς για τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων τους.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: