Αυξάνονται οι καταγγελίες για απάτες στις αγορές μέσω Ίντερνετ.

ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ο αριθμός των καταγγελιών που αφορούν προβλήματα στις αγορές μέσω Διαδικτύου (ecommerce), σύμφωνα με την καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, τα κυριότερα προβλήματα που καταγγέλλονται είναι η μη παράδοση του προϊόντος που παρήγγειλαν, η επιβάρυνση με επιπλέον έξοδα χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, και η χρέωση χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί παραγγελία.

Συγκεκριμένα επισημαίνει ότι πρόσφατα «υπήρξαν καταγγελίες αναφορικά με το ηλεκτρονικό κατάστημα megamarket.gr, το οποίο έκλεισε αφήνοντας εκτεθειμένους εκατοντάδες καταναλωτές που, αφού παρήγγειλαν προϊόντα (ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά είδη) και τα χρεώθηκαν στις πιστωτικές τους κάρτες, ουδέποτε τα παρέλαβαν». Οδηγίες προς καταναλωτές
Οι καταναλωτές, για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τα σαφή πλεονεκτήματα των αγορών από το Διαδίκτυο, όπως η εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, και τις τεράστιες δυνατότητες που δίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο, χωρίς να πέσουν σε παγίδες, πρέπει να προσέχουν μεταξύ άλλων τα εξής:

●Να ενημερώνονται σχετικά με την ταυτότητα και την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Πρέπει να προσδιορίζονται ξεκάθαρα τα στοιχεία της εταιρείας, δηλαδή το όνομα, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου και τα στοιχεία επικοινωνίας.

●Να κάνουν τις αγορές τους σε ιστοσελίδες που παρέχουν ασφαλείς συναλλαγές, βάσει διεθνών πιστοποιήσεων.

●Για τις πληρωμές των αγορών τους να προτιμούν τις προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες, που ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο οικονομικής ζημιάς.

●Να αποφεύγουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές από υπολογιστές τρίτων ή δημόσια προσβάσιμους (π.χ. από Ίντερνετ καφέ).

●Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που θέλουν να αγοράσουν, να περιγράφονται στην ιστοσελίδα με ακρίβεια και να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην τιμή του προϊόντος, τις τυχόν επιβαρύνσεις, τον τρόπο πληρωμής, τον χρόνο παράδοσης και την πολιτική επιστροφών του καταστήματος.

●Να δίνεται η δυνατότητα στους αγοραστές να εκτυπώσουν ή να σώσουν στον υπολογιστή τη συναλλαγή που πραγματοποίησαν. Επιπλέον, οι συναλλαγές πάντοτε να επιβεβαιώνονται με e-mail.

●Να γνωρίζουν ότι έχουν τα ίδια δικαιώματα σαν να κάνουν αγορές από κανονικό κατάστημα (π.χ. σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, μη εκπλήρωσης παραγγελίας κ.λπ.).

●Σε περίπτωση επιστροφής, οι καταναλωτές επιβαρύνονται με τα έξοδα αποστολής.

●Σε περίπτωση μη παραλαβής του προϊόντος, οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητήσουν εγγράφως, τόσο από το κατάστημα όσο και από την τράπεζα από την οποία έχουν χρεωθεί για την αγορά του προϊόντος, την ακύρωση της συναλλαγής και τη διαγραφή της φερόμενης χρέωσης.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: