Οδηγός επιβίωσης με Ι.Χ. στην Ευρώπη. – Διακοπές με αυτοκίνητο. – Ο γύρος της Ευρώπης με Ι.Χ. και εκπλήξεις «Κάναμε καλή προετοιμασία αλλά δεν έλειψαν οι περιπέτειες και τα απρόοπτα».


«Παρά την καλή  προετοιμασία είχαμε αναποδιές»,  λέει ο Ξενοφών  Σμπούνιας, που  μαζί με τους φίλους του αποφάσισε να κάνει τον γύρο της Ευρώπης  με αυτοκίνητο

«Το πιο σημαντικό για ένα μεγάλο ταξίδι είναι η σωστή προετοιμασία. Εμείς χρειαστήκαμε περίπου έξι μήνες προγραμματισμού, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε δυσκολία παρουσιαζόταν. Παρ΄ ότι τελικά δεν αποφύγαμε τα προβλήματα, γνωρίζαμε σε ποιους έπρεπε να απευθυνθούμε ώστε να τα ξεπεράσουμε».

Πέρυσι το καλοκαίρι ο 24χρονος σήμερα ιδιωτικός υπάλληλος Ξενοφών Σμπούνιας, μαζί με τρεις φίλους του αποφάσισε να κάνει τον γύρο της Ευρώπης με αυτοκίνητο. Αγόρασαν από την Αγγλία, όπου σπούδαζε ο ένας της παρέας, ένα μεταχειρισμένο μίνι bus με μόλις 1.000 ευρώ, έδωσαν ραντεβού στο Παρίσι και από εκεί ξεκίνησαν ένα όμορφο ταξίδι 22 ημερών. Καιρό πριν, είχαν κάνει σοβαρό προγραμματισμό για τις διαδρομές που θα ακολουθούσαν, τον υπολογισμό του κόστους σε διαμονή, φαγητό, βενζίνη, διόδια και σε ό,τι άλλο παρουσιαζόταν ανάγκη, ενώ είχαν φροντίσει να ενημερωθούν για τους φορείς στους οποίους έπρεπε να απευθυνθούν αν παρουσιάζονταν δυσκολίες. Παρά την καλή προετοιμασία, ωστόσο, δεν έλειψαν οι «περιπέτειες».

«Στην Πράγα μας επέβαλαν πρόστιμο, γιατί δεν γνωρίζαμε ότι απαγορεύεται το πάρκινγκ μέσα στην πόλη, παρ΄ ότι δεν υπήρχε κανείς να μας ενημερώσει. Στη Γαλλία μας σταμάτησαν τελωνειακοί με σκύλους για να κάνουν έλεγχο στο αυτοκίνητο, επειδή είχε βρετανικές πινακίδες. Στην ίδια χώρα μάλιστα έσπασε το δισκόφρενο ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο και ήταν όλα κλειστά. Μείναμε ένα βράδυ στο αυτοκίνητο περιμένοντας να έρθουν να μας πάρουν από το συνεργείο για να το φτιάξουν», λέει στα «ΝΕΑ» ο Ξενοφών Σμπούνιας.

Τα ταξίδια στην Ευρώπη με αυτοκίνητο είναι μια όμορφη εμπειρία, ωστόσο πριν το επιχειρήσει μια παρέα ή μια οικογένεια θα πρέπει να έχει κάνει την απαιτούμενη προετοιμασία, τόσο για όσους ταξιδέψουν όσο και για το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιηθεί. Μια σειρά από ταξιδιωτικά έγγραφα είναι υποχρεωτικά, ώστε να εξασφαλιστεί τόσο η νόμιμη μετακίνηση όσο και η ασφάλιση του αυτοκινήτου. Επιπλέον ο οδηγός θα πρέπει να έχει κατά νου ότι οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας δεν είναι παντού οι ίδιοι.

Για το όχημα είναι υποχρεωτικό να υπάρχει πάντα η άδεια κυκλοφορίας, ενώ απαιτείται η έκδοση διεθνούς διπλώματος αν το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί σε χώρες εκτός Ε.Ε. Η ισχύς του είναι μονοετής ή τριετής και το κόστος είναι 45-85 ευρώ αντίστοιχα. Κάθε όχημα υποχρεούται επίσης, σε περίπτωση που οι πινακίδες του δεν είναι ευρωπαϊκού τύπου, να φέρει το ειδικό σήμα εθνικότητας (για την Ελλάδα «GR»). Σε αντίθετη περίπτωση, ο οδηγός κινδυνεύει με χρηματικό πρόστιμο, που ποικίλλει ανά χώρα: όμως, θα πρέπει να πληρωθεί επί τόπου, όπως συμβαίνει με όλα τα πρόστιμα για τροχαίες παραβάσεις σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., πλην της Ελλάδας.

Η ασφαλιστική κάλυψη
Σημαντικό ζήτημα είναι επίσης η ασφαλιστική κάλυψη του οχήματος, καθώς και η παροχή οδικής βοήθειας όπου χρειαστεί. «Πρέπει να διασφαλιστεί ότι το όχημα θα επιστρέψει στην Ελλάδα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν, κατόπιν συνεννοήσεως, την ασφάλεια του αυτοκινήτου για τα ταξίδια εντός της Ε.Ε. Όσον αφορά δε την οδική ασφάλεια, μπορεί να προμηθευτεί κανείς το ειδικό “Δελτίο Αυτοκινητιστικής Εξυπηρέτησης”, αναφέρει ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής και διευθυντής Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων της ΕΛΠΑ κ. Παναγιώτης Μουρίκης.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: