Έξυπνες αγορές στον καιρό των εκπτώσεων – Έναρξη εκπτώσεων Τετάρτη 15/07/2009. – Ό,τι λάμπει στη βιτρίνα δεν είναι χρυσός. – Οι εκπτώσεις κρύβουν παγίδες με μεγαλύτερη τον υπερκαταναλωτισμό.


«Οι αγορές που έκανα μέχρι τώρα ήταν περιορισμένες αφού περίμενα την περίοδο των εκπτώσεων. Ωστόσο, ακόμη κι αν οι τιμές είναι δελεαστικές, σκοπεύω να αγοράσω αυτά που έχω ανάγκη και που έχω διαπιστώσει ότι απουσιάζουν από την ντουλάπα μου».
Βερμούδες και μπλουζάκια είναι τα είδη που θα αγοράσει στις εκπτώσεις ο Αλέξανδρος Μητράκης, αφού δηλώνει οπαδός της άποψης πως ό,τι λάμπει δεν είναι απαραίτητα χρυσός. Όπως λέει στα «ΝΕΑ», δεν έχει σκοπό να σπαταλήσει χρήματα και χρόνο για να αγοράσει προϊόντα μόνο και μόνο επειδή είναι φτηνά. «Αγοράζω ό,τι ακριβώς χρειάζομαι», αναφέρει χαρακτηριστικά. Το ποσό μάλιστα που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει για τις αγορές του φτάνει τα 300 ευρώ. Αύριο αρχίζουν επίσημα οι εκπτώσεις και οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να κάνουν τις πρώτες εξορμήσεις στα καταστήματα, προκειμένου να βρουν ό,τι χρειάζονται σε όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές. Η ποικιλία των προϊόντων και οι συχνά δελεαστικές εκπτώσεις ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να κρύβουν παγίδες για τους πελάτες, οι οποίοι πέφτουν στη… φάκα του υπερκαταναλωτισμού και αγοράζουν προϊόντα χωρίς να τα έχουν πραγματικά ανάγκη. Κυρίως βέβαια ενδύματα και υποδήματα, αφού η αγορά των συγκεκριμένων ειδών την περίοδο των εκπτώσεων συμφέρει πολύ περισσότερο από τις αγορές των ηλεκτρικών ειδών, για τα οποία γίνονται προσφορές όλο τον χρόνο.

  • Οργανωθείτε

Η οργάνωση της γκαρνταρόμπας είναι, σύμφωνα με τους στυλίστες, η λύση για έξυπνες αγορές την περίοδο των εκπτώσεων. Έτσι, πριν οι καταναλωτές κάνουν τη βόλτα στους εμπορικούς δρόμους της πόλης, θα πρέπει να έχουν τσεκάρει ποια κομμάτια λείπουν από την ντουλάπα τους.

Όπως τονίζει η ενδυματολόγος και στυλίστρια κ. Μόνικα Καπάτσου, οι εκπτώσεις είναι η καλύτερη και η χειρότερη εποχή για να ψωνίσει κανείς. «Κι αυτό γιατί σου δίνεται η δυνατότητα να συμπληρώσεις την γκαρνταρόμπα σου με χαμηλότερο κόστος. Παράλληλα όμως μπορεί να αποδειχθεί μεγάλη παγίδα αφού μπορεί να αγοράσει κανείς τα λάθος πράγματα, επειδή τα βρήκε σε καλύτερη τιμή», σημειώνει.

Αυτός είναι και ο λόγος που συμβουλεύει τους καταναλωτές να «επιθεωρήσουν» προσεχτικά την ντουλάπα και να σκεφτούν ποια βασικά κομμάτια τους λείπουν. «Η μεθοδολογία είναι απλή: Τα εντοπίζουμε, τα καταγράφουμε σε ένα χαρτί και ψωνίζουμε επικεντρωμένοι σε αυτά ακριβώς που έχουμε σημειώσει. Αν πάλι, έχουμε όλα τα

ΕΞΥΠΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Μια καταγραφή της γκαρνταρόμπας θα σας προφυλάξει από περιττές αγορές και σπατάλες

βασικά κομμάτια μιας σωστής γκαρνταρόμπας και θέλουμε να ψωνίσουμε κάτι έξτρα, προσέχουμε πάντα να είναι στο στυλ μας και σχετικό με τα χρώματα που συνήθως φοράμε. Δεν έχει νόημα, για παράδειγμα να αγοράσουμε μια μοβ μπλούζα, όταν η ντουλάπα μας απαρτίζεται κυρίως από καφέ, εκρού, ταμπά ή μπρονζέ, γιατί απλά δεν θα βρούμε κάτι να τη συνδυάσουμε», προσθέτει.

  • Μικρό μπάτζετ

«Στις εκπτώσεις θα αγοράσω μόνο ό,τι θα χρειαστώ στις καλοκαιρινές μου διακοπές. Δεν σκοπεύω όμως να πάρω ιδιαίτερα πολλά πράγματα», λέει η νεαρή Έλενα Δέδε, η οποία έκανε χτες μία αναγνωριστική βόλτα πριν την έναρξη των καλοκαιρινών εκπτώσεων.

Από την πλευρά της η γνωστή σχεδιάστρια μόδας κ. Δάφνη Βαλέντε τονίζει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι «τα ρούχα και τα παπούτσια που θα αγοράσουν αυτήν την περίοδο θα τα φορέσουν κυρίως το επόμενο καλοκαίρι. Άρα, δεν θα πρέπει να αγοράσουν κάτι το οποίο είναι της μόδας φέτος, αφού του χρόνου μπορεί να είναι “άχρηστο”».
«Πιο φθηνά και από τις προσφορές»

«ΑΛΛΟ οι προσφορές, άλλο οι εκπτώσεις», λένε οι καταστηματάρχες.

Μπορεί στις βιτρίνες των περισσοτέρων καταστημάτων να μπήκαν το τελευταίο δεκαήμερο ταμπελάκια με προσφορές, όπως δηλώνουν ωστόσο οι έμποροι αυτή η τακτική ήταν στο πλαίσιο της προσέγγισης πελατών. «Από αύριο οι τιμές θα είναι σαφώς χαμηλότερες ακόμη και από τις αντίστοιχες των προσφορών», δηλώνουν.

Προκρατήσεις
Αρκετοί είναι πάντως οι καταναλωτές οι οποίοι στο ενδεχόμενο να μη βρουν αυτά που θέλουν να αγοράσουν έχουν κάνει προκρατήσεις. Όπως λέει πάντως ο κ. Κωνσταντίνος Χρυσανθόπουλος, υπεύθυνος καταστήματος ανδρικών ρούχων στο Κολωνάκι, «οι άντρες ψωνίζουν πιο συγκρατημένα, ξεκινώντας από τα απαραίτητα. Τα μαγιό για παράδειγμα έχουν ήδη εξαντληθεί».

  • Μειώσεις τιμών έως και 70%


ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ εκπτώσεις θα είναι περισσότερο γενναιόδωρες από κάθε άλλη χρονιά. Οι εκτιμήσεις για τα ποσοστά των εκπτώσεων άλλωστε κάνουν λόγο για τιμές μειωμένες ακόμη και κατά 70% σε αρκετά είδη. «Ο κόσμος πρέπει να πλησιάσει την αγορά νωρίς γιατί λόγω οικονομικής κρίσης θα υπάρξουν περιορισμένα εκθέματα», λέει ο κ. Νίκος Γιαννέτος, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Επισημαίνει μάλιστα ότι στα καταστήματα- αλυσίδες τα ποσοστά των εκπτώσεων θα κινηθούν από 20 έως 70%. «Ωστόσο, οι μεγάλες εκπτώσεις είναι ικανές να κλονίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αφού υπάρχουν εταιρείες που ακολουθούν στρατηγική εκπτώσεων, που φουσκώνουν την τιμή πολύ γι΄ αυτό μετά τη ρίχνουν έτσι ακραία».

Την προσοχή των καταναλωτών την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων πάντως εφιστούν οι καταναλωτικές οργανώσεις. Όπως λέει ο κ. Νίκος Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), «χρυσός» κανόνας για τους πελάτες θα πρέπει να είναι η έρευνα αγοράς.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: