Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΠΕΡΙΚΛΗ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΚΑΒΟΥΡΙ – ΛΥΤΡΑ »ΜΑΜΟΥΘ» ΖΗΤΑΝΕ ΟΙ ΑΠΑΓΩΓΕΙΣ.(ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΓΩΓΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΑΠΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ)

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΝΕΛΛΟΥ( ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ) ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ http://www.spitoskylo.gr/
Ζεστή βρίσκει την Αστυνομία, λόγω της εξιχνίασης της υπόθεσης Μυλωνά, το νέο θρίλερ της απαγωγής του 74χρονου άρρωστου εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου από οργανωμένη ομάδα τυχοδιωκτών κατά τα φαινόμενα που, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησαν «στο μιλητό» από τον οδηγό του απαχθέντος 40 εκατομμύρια ευρώ (!) πριν τον εγκαταλείψουν δεμένο και αφοπλισμένο σ’ ένα πεύκο στο Κορωπί.
Από σήμερα η υπόθεση της απαγωγής αναμένεται να μπει στην κρισιμότερη φάση, αυτή της αρχικής επαφής και ενδεχομένως της έναρξης των διαπραγματεύσεων, που δεν υπολογίζονται χρονοβόρες εξαιτίας της εύθραυστης υγείας του εφοπλιστή και της επιτακτικής ανάγκης για φαρμακευτική αγωγή λόγω σοβαρότατης ασθένειας, αλλά και διαβήτη.

 

Ο βασιλιάς της κρουαζιέρας, όπως τον αποκαλούσαν επί χρόνια, αφού πούλησε τα τελευταία χρόνια τις περισσότερες εταιρείες και συμμετοχές του, είχε αποσυρθεί στο γραφείο του στη Βούλα, όπου πήγαινε κάθε πρωί από το σπίτι του στο Καβούρι.

Περίπου 700 μέτρα από αυτό οργανωμένοι απαγωγείς μπλόκαραν λίγο πριν από τις εννέα χθες το πρωί τη «Μερσεντές» του μ’ ένα τζιπ.

Εσπασαν τα τζάμια για να βγάλουν τις ασφάλειες οι δράστες κι έσυραν τον εφοπλιστή και τον οδηγό του σ’ ένα άλλο όχημα βαν. Από εκεί με συνοδεία του τζιπ κατέληξαν στο Κορωπί.

Ψύχραιμοι και οργανωμένοι οι απαγωγείς, πάρκαραν το όχημα του εφοπλιστή στο πεζοδρόμιο, φόρεσαν κουκούλες στα θύματα και τα έδεσαν, ενώ φόβισαν αρκετά έναν αυτόπτη μάρτυρα της σκηνής.

Εστρεψαν όπλο εναντίον του και τον διέταξαν, «μέσα εσύ», δηλαδή να κρυφτεί πίσω από τη μάντρα της οικίας που επισκεύαζε, σε απόσταση περίπου 15 μέτρων.

Ο αυτόπτης μάλλον δεν είδε την τελική φάση της αποχώρησης, αφού πρόσεξε μόνο ένα αυτοκίνητο και τρία άτομα με καλυμμένα πρόσωπα. Οσο για τα όπλα που έφεραν τα περιέγραψε σαν πιστόλια με ασυνήθιστη μεγάλη κάννη. Δεν είναι καθόλου βέβαιο πως επρόκειτο για Καλάσνικοφ, όνομα που «πουλάει» ιδιαιτέρως τον τελευταίο καιρό. Μάλλον επρόκειτο για πιστόλια με σιγαστήρες ή κοντόκαννα αυτόματα όπλα.

Ο 45χρονος οδηγός του εφοπλιστή και ουσιώδης μάρτυρας της ιστορίας ούτε που σκέφτηκε να τραβήξει το πιστόλι το οποίο έφερε με άδεια. Οι δράστες το βρήκαν και του το πήραν αμέσως.

Περίπου μία ώρα μετά την απαγωγή ο οδηγός και ας πούμε φρουρός τού εφοπλιστή κατάφερε να αποδεσμευθεί από ένα μικρό πεύκο, κορμού 12 εκατοστών, στον Αγιο Νικόλαο Κορωπίου. Πέρασε τις κλάρες μέσα από το άνοιγμα που σχημάτιζαν τα χέρια του με τις χειροπέδες και έτρεξε για βοήθεια.

Εξ αρχής, οι δράστες, που μίλησαν καθαρά αλλά και σπαστά ελληνικά, τους είπαν να μη φοβούνται και ότι θέλουν μόνον αρκετά λεφτά, δηλαδή 40 εκατ. ευρώ!

Εκεί οι απαγωγείς έκαψαν τα δύο κλεμμένα οχήματα που χρησιμοποίησαν, προκειμένου να εξαφανίσουν πιθανά αποτυπώματα και διέφυγαν με τρίτο όχημα.

Η Αστυνομία και με την πρόσφατη εμπειρία της εξιχνίασης της απαγωγής Μυλωνά ανέπτυξε το σχέδιό της από την πρώτη στιγμή.

Ο ασθενής απαχθείς χρειάζεται ειδική διατροφή και εξειδικευμένη φαρμακευτική αγωγή. Το πρώτο πεδίο έρευνας είναι αυτό.

Επίσης, χρειάζεται κατάλυμα με σχετικές ανέσεις (καθαριότητα, θέρμανση κ.λπ.). Αυτός ο τομέας μαζί με την παρακολούθηση των επικοινωνιών και ο αναδρομικός τους έλεγχος σε όλη τη ΒΑ και ΝΑ Αττική είναι ο δεύτερος σημαντικός της έρευνας.

Το τρίτο είναι το πεδίο της διαπραγμάτευσης και το τέταρτο το προφίλ των δραστών. Εκτιμάται ότι πρόκειται για μικτή ομάδα Ελλήνων και ξένων με άριστη γνώση της περιοχής, με χαμηλό δείκτη ποινικού ρίσκου, με τυχοδιωκτική διάθεση βραχυπρόθεσμων ωφελειών. Είναι δύσκολοι οι καιροί για απαγωγείς, διότι τα λύτρα προσημειώνονται και η διάθεσή τους είναι προβληματική.

Εξετάζονται λίστες υπόπτων με ποινικό παρελθόν και επανεξετάζεται η υπόθεση του γιατρού της Βάρης, πριν από ενάμιση μήνα, σε σχέση με τα στοιχεία της νέας υπόθεσης.

Ο εφοπλιστής δεν λάμβανε ιδιαίτερα μέτρα προστασίας διότι φέρεται να πιστεύει ότι μάλλον λειτουργούν ως κράχτες παρά προστατεύουν. Συνήθιζε να κυκλοφορεί ανέμελα με τον γηραιότερο αδελφό του στο Καβούρι και τη Βουλιαγμένη. *

  • Πώς έγινε η «Αλεπού του Αιγαίου»
  • Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

 

«Τα πάντα πωλούνται αρκεί η τιμή να είναι καλή. Συναισθηματική σχέση με τα αντικείμενα δεν υπάρχει», απαντούσε ο «πατριάρχης» της ακτοπλοΐας Περικλής Παναγόπουλος, όταν τον ρωτούσαν γιατί πούλησε κάποια από τις εταιρείες του ή μεγάλα «πακέτα» μετοχών του σε διάφορες επιχειρήσεις στον χώρο των οποίων εισήλθε με προσωπική προσπάθεια πριν από περίπου 40 χρόνια.
Εφοπλιστής πρώτης γενιάς, αυτοδημιούργητος και με αριστερές καταβολές που μόνον οι στενοί του φίλοι γνωρίζουν, ο 74χρονος Περικλής Παναγόπουλος ξεκίνησε τη «ναυτιλιακή» καριέρα του στα πλοία του Ευγένιου Ευγενίδη. Ο Κωνσταντινουπολίτης εφοπλιστής, που ήταν συντοπίτης και φίλος με τη μητέρα του, τον βοήθησε, αφού ο πατέρας του είχε βρει τραγικό θάνατο κατά την Κατοχή στα χέρια των Γερμανών.


  • ΜΥΛΩΝΑΣ
  • «Καταλαβαίνω τι περνάει»
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Του ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΟΥΛΗ
«Καταλαβαίνω τι περνάει ο άνθρωπος και η οικογένειά του», ανέφερε χθες στην «Ε» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας, Γιώργος Μυλωνάς, ο οποίος πρόσφατα βρέθηκε όμηρος στα χέρια απαγωγέων και αφέθηκε ελεύθερος με την καταβολή λύτρων. Ηταν η μοναδική δήλωση που θέλησε να κάνει για τη νέα απαγωγή του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου, χθες το πρωί στην Αθήνα.
Πέντε μήνες μετά την προφυλάκιση του Βασίλη Παλαιοκώστα και των άλλων τριών ατόμων που, κατά τις διωκτικές αρχές, αποτελούσαν την ομάδα κρούσης στην απαγωγή του βιομήχανου Γιώργου Μυλωνά, η υπόθεση δεν έχει κλείσει. Η Αστυνομία αναζητεί μέχρι σήμερα τους διακριτούς ρόλους των κατηγορουμένων και το υπόλοιπο χρηματικό ποσό -μέρος των λύτρων που κατέβαλε η οικογένεια του θύματος.


  • 1990-2008
  • 13 απαγωγές, ένας νεκρός
Της ΑΡΓΥΡΩΣ Κ. ΜΩΡΟΥ
Δεκατρείς απαγωγές έχουν γίνει από το 1990 μέχρι το 2008. Η πρώτη είχε τραγική κατάληξη. Οι υπόλοιπες είχαν θετική έκβαση.
1 18 Μαΐου 1990. Ο 17χρονος Τσιγγάνος ποδοσφαιριστής Γιάννης Τσατσάνης απάγεται από την περιοχή της Αγίας Βαρβάρας. Η υπόθεση «Μαρσελίνο», όπως ήταν γνωστός ο νεαρός, καταγράφεται στα ελληνικά αστυνομικά χρονικά ως η πρώτη απαγωγή για λύτρα και εκείνη που είχε τραγική κατάληξη. Τρεις μήνες μετά την απαγωγή του, ο Γιάννης Τσατσάνης βρέθηκε δολοφονημένος στο χωριό Σκούρτα της Βοιωτίας. Για τη δολοφονία του Μαρσελίνο κατηγορήθηκαν έξι άτομα, ανάμεσά στους οποίους και ο ξάδελφός του Βασίλης Βασιλείου. Ενας από τους δράστες, που είχε διαφύγει στο εξωτερικό, βρέθηκε νεκρός πριν από κάποιους μήνες.

2 12 Ιουλίου 1991. Δύο άγνωστοι απήγαγαν την κόρη εμπόρου πολύτιμων λίθων, μέσα από το σπίτι της οικογένειας στο Πόρτο Ράφτη. Οι δράστες αναισθητοποίησαν την νταντά και στη συνέχεια άρπαξαν τη 14χρονη Βελγίδα Ταμάρ Οσκανιάν. Για την απελευθέρωσή της ζήτησαν λύτρα 2.000.000 δολάρια. Οι δράστες της απαγωγής απελευθέρωσαν την ανήλικη χωρίς να πάρουν δραχμή. Η υπόθεση της απαγωγής της ανήλικης είχε αίσιο τέλος. Οχι όμως και για την γκουβερνάντα της, που εξέπνευσε στο νοσοκομείο.

3 16 Σεπτεμβρίου 1995. Απήχθη μέρα μεσημέρι, στην Ανάβυσσο, στο δρόμο για το σχολείο ο 11χρονος Κωνσταντίνος Δαλάκας. Αφέθηκε τελικά ελεύθερος τέσσερις ημέρες μετά την απαγωγή του κι αφού πρώτα οι δράστες πήραν 41.000.000 δραχμές. Οπως είχε προκύψει από τις έρευνες των αστυνομικών, η θεία του μικρού είχε δώσει στους τρεις συνεργούς της την πληροφορία ότι η γιαγιά του μικρού είχε κερδίσει στο λαχείο 130.000.000 δρχ. Η υπόθεση απαγωγής του 11χρονου ήταν η πρώτη στην οποία υπήρξε επικήρυξη των δραστών με 200.000.000 δρχ.

415 Δεκεμβρίου 1995. Ο Αλέξανδρος Χαΐτογλου, ιδιοκτήτης της βιομηχανίας «Μακεδονικός Χαλβάς», απήχθη στην περιοχή Γαλήνης Ωραιοκάστρου, στο 20ό χιλιόμετρο της οδού Ωραιοκάστρου-Θεσσαλονίκης. Οι δράστες σταμάτησαν τον βιομήχανο και με την απειλή όπλων τον επιβίβασαν σε άλλο αυτοκίνητο, με το οποίο τον περιέφεραν για 24 ώρες. Η οικογένειά του κατέβαλε 260.000.000 δραχμές. Ο βιομήχανος αφέθηκε τελικά ελεύθερος στον σταθμό των υπεραστικών λεωφορείων στην Καρδίτσα, τρεις μέρες μετά και αφού πρώτα ο αδελφός του άφησε τα λύτρα σε ερημική τοποθεσία, στην εθνική οδό Λαμίας-Αράχοβας. Για την υπόθεση είχαν κατηγορηθεί οι αδελφοί Παλαιοκώστα και ο Παύλος Κερεμίδης, που έπεσε νεκρός από ανταλλαγή πυροβολισμών με αστυνομικούς.

5 25 Ιανουαρίου 1996. «Την κόρη σου να μην την περιμένεις απόψε. Την έχουμε πάρει εμείς. Να μαζέψεις λεφτά και θα σε πάρω τηλέφωνο. Τώρα δεν μπορεί να σου μιλήσει. Μην τολμήσεις και πάρεις τηλέφωνο την Αστυνομία γιατί θα το μετανιώσεις», είπαν οι απαγωγείς στον πατέρα της Ζέτας Κουκέα, καθηγήτριας γαλλικών. Οι απαγωγείς, που ήταν κρυμμένοι σε ανεγειρόμενη οικοδομή, δίπλα στο σπίτι της, στην οδό Μυστράλ 4, στο Νέο Ψυχικό, εμφανίστηκαν μπροστά της τη στιγμή που ετοιμαζόταν να αποβιβαστεί από το αυτοκίνητό της. Με τα όπλα στα χέρια τής είπαν να μη φωνάξει, την έσπρωξαν στο διπλανό κάθισμα, ο ένας μπήκε στη θέση του οδηγού και ξεκίνησαν προς άγνωστη κατεύθυνση. Λίγα μέτρα πιο κάτω επιβιβάστηκε στο Ι.Χ. και τρίτος συνεργός τους. Οι απαγωγείς, ανάμεσά τους και ένας αυτοκινητιστής, γνωστός του πατέρα της, κράτησαν την κοπέλα τρεισήμισι μέρες σ’ ένα κρησφύγετο, περίπου μισή ώρα απόσταση από το σπίτι της. Πριν συλληφθούν πήραν 50 εκατομμύρια δραχμές. Είχαν ζητήσει 400.000.000 δρχ.

6 Φεβρουάριος 1996. Περίπου ένα μήνα μετά, έπεσε θύμα απαγωγής ο γιος του γνωστού μεγαλοξενοδόχου και ιδιοκτήτη των ξενοδοχείων «Maris» στην Κρήτη, Νίκου Μεταξά. Ο Μιχάλης Μεταξάς κατευθυνόταν στο σημείο στο οποίο είχε σταθμεύσει το τζιπ του, όταν του επιτέθηκαν πέντε ένοπλοι κουκουλοφόροι. Περίπου μία ώρα μετά την απαγωγή του, οι δράστες τηλεφώνησαν στη σύζυγό του και ζήτησαν λύτρα 1 δισεκατομμύριο δραχμές για να τον αφήσουν ελεύθερο. Επειτα από τέσσερις μέρες διαπραγματεύσεων και αφού οι απαγωγείς συμφώνησαν να πάρουν 50.000.000 δρχ. ο Μιχάλης Μεταξάς, πατέρας τριών παιδιών, αφέθηκε ελεύθερος. Οπως είπε στους αστυνομικούς, δεν μπόρεσε να αναγνωρίσει τους απαγωγείς του, οι οποίοι φορούσαν συνεχώς κουκούλες.

7 29 Αυγούστου 1996. Ενας αλλοδαπός από την Αλβανία και τρεις συνεργοί του κατηγορούνται για την απαγωγή του 22χρονου Διαμαντή Τσαμπάζη, γιου μεγαλοεργολάβου της Θεσσαλονίκης. Οι δράστες πήραν 150 εκατομμύρια δραχμές από τα 300 εκατομμύρια που ζήτησαν ως λύτρα και απελευθέρωσαν τον νεαρό, τον οποίο είχαν μεταφέρει στην Αλβανία, 19 ημέρες μετά σε παραλία της Κέρκυρας. Τα στοιχεία για την οικονομική επιφάνεια της οικογένειας του θύματος γνώριζε ένας από τους απαγωγείς, που εργαζόταν στο βενζινάδικο στο οποίο ήταν μόνιμος πελάτης ο 22χρονος.

8 24 Ιανουαρίου 1997. Απήγαγαν έξω από το ιδιωτικό σχολείο «Παγκρήτειο», στο Ηράκλειο της Κρήτης, την 6χρονη Ελένη Λουλάκη, κόρη εμπόρου αυτοκινήτων. Τρεις ώρες αργότερα, άγνωστος τηλεφώνησε στο σπίτι της μικρής και είπε επί λέξει: «Το δέμα το έχουμε εμείς. Θέλουμε 120 εκατομμύρια για να σας το δώσουμε». Για την υπόθεση της απαγωγής της 6χρονης είχε κατηγορηθεί η ιδιοκτήτρια του σχολείου και δύο ακόμη συνεργοί της.

9 14 Φεβρουαρίου 1998. Παρέδωσαν στον 18χρονο Γιώργο Περιστέρη μια ανθοδέσμη, στο σπίτι του στην ανατολική Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια τον απήγαγαν και ζήτησαν από τον πατέρα του, Χαρ. Περιστέρη, γνωστό αρχιτέκτονα, 70 εκατομμύρια. Τελικά πήραν 44.000.000 δρχ. και συνελήφθησαν αφού κατά τη διάρκεια της παραλαβής επενέβησαν οι αστυνομικοί. Για την υπόθεση κατηγορήθηκε ένας οικοδόμος, συνεργάτης του πατέρα του, και ακόμη τρεις συνεργοί του.

10 2 Οκτωβρίου του 2001 έγινε η απαγωγή του επιχειρηματία Γιάννη Ζώνα, ο οποίος αφέθηκε τελικά ελεύθερος στις αρχές Δεκεμβρίου, 64 ημέρες μετά. Οι απαγωγείς που κρατούσαν τον 35χρονο σε νοικιασμένο διαμέρισμα, στην περιοχή των Σπάτων, τον άφησαν ελεύθερο όταν πήραν από τον πατέρα του ένα από τα τρία εκατομμύρια δολάρια που ζητούσαν. Το διαμέρισμα ξενοικιάστηκε αμέσως μετά την απελευθέρωση του Ζώνα και για την υπόθεση κατηγορήθηκαν δύο άτομα.

11 11 Απριλίου 2002. Ενας 23χρονος, ο οποίος εργαζόταν ως σερβιτόρος κοντά σ’ ένα από τα καταστήματα της οικογένειας Χαζάκη, κατηγορήθηκε για τη συμμετοχή του στην απαγωγή της 6χρονης κόρης του επιχειρηματία, Μαρκέλλας, που απήχθη λίγα μέτρα μακριά από το σπίτι της στην Περαία Θεσσαλονίκης, και ως ο άνθρωπος που έδωσε τις πληροφορίες στους συνεργούς του. Οι δράστες της απαγωγής, που είχαν καλυμμένα τα πρόσωπά τους, προκάλεσαν τροχαίο και άρπαξαν τη μικρή τη στιγμή που τη μετέφερε ο πατέρας της στο σχολείο της στο Πανόραμα. Στη συνέχεια ανάγκασαν διερχόμενη οδηγό να εγκαταλείψει το όχημά της, επιβιβάστηκαν σε αυτό και εξαφανίστηκαν. Οι απαγωγείς, που ζητούσαν 3.000.000 δολάρια, εντοπίστηκαν από τα κινητά τους τηλέφωνα.

Στις 6 Μαΐου συνελήφθησαν. Η μικρή απελευθερώθηκε και οι δράστες οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη.

12 Δεκέμβριος 2005. Ο Διαμαντής Μασούτης, ιδιοκτήτης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλονίκη, έπεσε θύμα ληστείας με ομηρία. Δύο άνδρες χτύπησαν το θυροτηλέφωνο του σπιτιού του και παριστάνοντας τους αστυνομικούς τού είπαν ότι έχουν να του επιδώσουν κάποια έγγραφα. Οταν εκείνος άνοιξε, οι δράστες έδεσαν τον ίδιο και τη σύζυγό του με την απειλή πιστολιών και στη συνέχεια απαίτησαν 1.000.000 ευρώ για να τους αφήσουν ελεύθερους. Τελικά πήραν τα 300.000 ευρώ που τους πήγε ο οικονομικός διευθυντής της επιχείρησης και λίγες ώρες μετά, αφού έδεσαν και εκείνον χειροπόδαρα, πήραν τα χρήματα και έφυγαν ανενόχλητοι.

13 9 Ιουνίου 2008. Με μια επιχείρηση «καταδρομικού» τύπου, τρεις ένοπλοι απήγαγαν τον πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορ. Ελλάδος και πρόεδρο της εταιρείας «Αλουμύλ» , Γ. Μυλωνά, τη στιγμή που επέστρεφε στο σπίτι του, στην οδό Πανοράματος 33, στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης.

Οι δράστες εμφανίστηκαν μπροστά του στο πάρκινγκ, ακινητοποίησαν το Ι.Χ. του βιομήχανου και με την απειλή όπλων έβγαλαν έξω το Γ. Μυλωνά και τη σύζυγό του. Την άφησαν να φύγει και εξαφανίστηκαν. Το Ι.Χ. βρέθηκε σε πάρκινγκ πολυκαταστήματος, ύστερα από τηλεφώνημα που έκαναν οι απαγωγείς στη σύζυγό του. Μέσα σε αυτό ήταν το κινητό του τηλέφωνο και το ρολόι του.

Μετά από 13 ημέρες ομηρίας ο Γ. Μυλωνάς απελευθερώθηκε σε έναν ερημικό χώρο έξω από τη Θεσσαλονίκη. Οι απαγωγείς τού υπέδειξαν πού βρίσκεται ένα αυτοκίνητο, ώστε να το πάρει και να γυρίσει μόνος του στο σπίτι του.

Η υπόθεση άρχισε να ξεδιαλύνεται όταν εντοπίστηκε ένας 40χρονος στα Χανιά, ο οποίος προσπάθησε να αγοράσει πολυτελές Ι.Χ. με μέρος των προσημειωμένων χαρτονομισμάτων που δόθηκαν ως λύτρα, τα οποία εκτιμάται ότι ήταν πάνω από 10.000.000 ευρώ. Δύο μήνες μετά, συνελήφθη ως «εγκέφαλος» της απαγωγής ο Βασίλης Παλαιοκώστας μαζί με άλλους τέσσερις συνεργούς. *

Η Ασφάλεια Θεσσαλονίκης επιχειρεί να ελέγξει όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τις επικοινωνίες που έγιναν μέσω τηλεφώνων και Ιντερνετ για να εξακριβωθεί αν συμμετείχαν κι άλλα πρόσωπα στην απαγωγή και να αποδώσει το μερίδιο ευθύνης που αναλογεί στον κάθε έναν από τους παραπάνω κατηγορούμενους, καθώς επίσης και στον έγκλειστο των φυλακών Τρικάλων που φέρεται ότι είχε ενεργό ρόλο στην υπόθεση.

Οι αστυνομικοί αναζητούν τρόπους για να εντοπίσουν και τα υπόλοιπα 5.800.000 ευρώ από τα συνολικά 10.800.000 ευρώ που φέρονται ότι πήραν οι δράστες για να αφήσουν ελεύθερο τον Γ. Μυλωνά, ύστερα από 13 μέρες ομηρίας, τον περασμένο Ιούνιο.

Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης απέρριψε χθες την αίτηση που υπέβαλε στον α’ ειδικό ανακριτή ο παθών για την απόδοση του πολυτελούς Ι.Χ. επιβατικού αυτοκινήτου που αγόρασε, χρησιμοποιώντας μέρος των λύτρων, ο ένας από τους κατηγορούμενους. Το δικαστικό συμβούλιο έκρινε ότι ο ενάγων πρέπει να προσφύγει στα πολιτικά δικαστήρια για να δικαιωθεί.

Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, ο υπάρχων νόμος ορίζει ότι τα περιουσιακά στοιχεία που αποκτήθηκαν με χρήματα προερχόμενα από αξιόποινες πράξεις αποτελούν προϊόντα εγκλήματος, αλλά πρέπει να αποδοθούν στον νόμιμο δικαιούχο με δικαστική απόφαση, στο ακροατήριο.

Στα πλοία της Home Lines ο Παναγόπουλος έμαθε τη ναυτική, αλλά και την τέχνη του επιχειρείν από τον Ευγενίδη, ο οποίος τον έστειλε για σπουδές σε ελβετική ναυτιλιακή σχολή.

Οταν αποφοίτησε το 1954, εργάστηκε σε εταιρεία του Ευγενίδη στο Λονδίνο και στη συνέχεια στα γραφεία του εφοπλιστή στη Γένοβα, με κύρια ασχολία τον σχεδιασμό του κρουαζιρόπλοιου Oceanic. Το 1965 βρίσκει τον 30χρονο τότε Περικλή Παναγόπουλο στη θέση του general manager για τον τομέα των κρουαζιερόπλοιων του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου, με έδρα την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά.

Το 1971 ο Περικλής Παναγόπουλος αποχωρεί από τη Sun Lines και συγκροτεί τη δική του εταιρεία κρουαζιερόπλοιων, τη Royal Cruise Lines, με 3 υπερσύγχρονα κρουαζιερόπλοια, που πραγματοποιούν περιηγήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο και του αποφέρουν τεράστια κέρδη. Ομως 14 χρόνια μετά πουλά τα πλοία του αντί 300.000.000 δολαρίων στη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Kloster, μια πώληση που τότε χαρακτηρίστηκε από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ως «πώληση του αιώνα». Ο πάμπλουτος αλλά ρεαλιστής Περικλής Παναγόπουλος δηλώνει ότι «τα πάντα έχουν την τιμή τους, αρκεί να είναι καλή», πως «δεν υπάρχει συναισθηματική σχέση με τα αντικείμενα, έστω και αν πρόκειται για τα πρώτα βαπόρια».

Λίγους μήνες αργότερα ιδρύει στον Πειραιά τη ναυτιλιακή εταιρεία ποντοπόρων πλοίων Magna Marine Inc., που δραστηριοποιείται με επιτυχία στη διαχείριση φορτηγών πλοίων και το 1994 διαθέτει 6 ιδιόκτητα ποντοπόρα πλοία. Το 1990 αγοράζει το 20% της εταιρείας σκαφών αναψυχής Vernicos Yachts και αμέσως μετά την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία «Κυλινδρόμυλοι Αττικής», της οποίας η μετοχή ήταν στις 270 δραχμές. Το 1992, με τον Γιώργο Βερνίκο και τον εκλιπόντα Διονύση Μελισσινό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα, από τον οποίο αποχωρεί το 1993, πουλώντας στους συνεταίρους του τις μετοχές του.

Με την αποχώρησή του ο Περικλής Παναγόπουλος, τον οποίο οι ανταγωνιστές του αποκαλούν «Αλεπού του Αιγαίου», αγοράζει αρχικά το 30% και στη συνέχεια (1999) το 38% και το 49% της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Γραμμές Στρίντζη», που μετονομάζει σε «Blue Star Ferries», αλλάζοντας και το εμπορικό της σήμα.

Προηγουμένως έχει μετονομάσει τους «Κυλινδρόμυλους Αττικής» σε «Επιχειρήσεις Αττικής» -ΕΠΑΤΤ, εταιρεία η οποία τον Μάρτιο του 1995 αποκτά τα νεότευκτα επιβατηγά-οχηματαγωγά Super Fast 1 και 2 με αναδόχους δύο χρυσές ολυμπιονίκες, τη Βούλα Πατουλίδου και τη Γερμανίδα Heike Dreschier. Τα δρομολογεί στην Αδριατική, κατακτά το 25% της κίνησης και μέχρι και το 2004 ο στόλος της ΕΠΑΤΤ φτάνει τα 10 σύγχρονα πλοία, που εκτός της Αδριατικής δρομολογούνται και σε άλλες ευρωπαϊκές γραμμές.

Τον Ιούνιο του ίδιου έτους, οι ΕΠΑΤΤ μετονομάζονται με έγκριση της γενικής συνέλευσης σε Attica Group, ενώ το 2005 η εταιρεία αποκτά τα ειδικού τύπου πλοία RO-RO που δρομολογούνται αμέσως στη Γερμανία και τη Φινλανδία.

Την ίδια χρονική περίοδο, ο Περικλής Παναγόπουλος αποκτά το 12,33% της ακτοπλοϊκής Hellenic SeaWays και τον Φεβρουάριο του 2005 γίνεται μεγαλομέτοχος της Minoan Lines, με ποσοστό 10%, που αργότερα φτάνει το 11,61%.

Ως μεγαλομέτοχος πλέον των τριών μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών, τον Φεβρουάριο του 2006 πουλά τις μετοχές του στην HSW στον Πάνο Λασκαρίδη και ένα χρόνο αργότερα (Φεβρουάριο του 2007) αυξάνει το μετοχικό πακέτο του στη Minoan Lines σε 22,25% για να το πουλήσει και αυτό πέντε μήνες μετά στον Πάνο Λασκαρίδη.

Και ενώ όλοι στην ακτοπλοϊκή αγορά διερωτώνται για τις επόμενες κινήσεις του, ο πρόεδρος της Attica Group κάνει τον Οκτώβρη του 2007 το μεγαλύτερο deal των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα, πουλώντας ολόκληρο το «πακέτο» που κατέχει στην Attica Group στη MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου, αντί του τεράστιου ποσού των 261,1 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο Περικλής Παναγόπουλος, που είναι και πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Πλοίων, δεν χρησιμοποιούσε σωματοφύλακες, εκτιμώντας ότι «ασφάλεια θέλουν όσοι επιχειρηματίες έχουν εχθρούς και όχι όσοι διαθέτουν μόνο φίλους, έστω και αν είναι σκληροί ανταγωνιστές τους».

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: